вторник, 17 декември 2013 г.

Ванилово-лимонови коледни венчета с боровинки и шамфъстък


Мотам се ... мотам се ... много се мотам :)
Не мога да се организирам и това е :(
Възхищавам се на няколко амбициозни дами, които с такъв хъс и енергия работят за блоговете си, искам да мога и аз така ... обаче нещо не ми се получава :(
Но ... истински ви се радвам като видя красотата която ни показвате!
 Моите поздравления!



Едната вече може би се досещате че е Бети :) заради сладките които днес ще ви покажа.
С нейният коледен календар ... тя създава такова предпразнично настроение, със вкусотии и снимки, че дори аз Не организираната се палнах да направя ето тези ванилово-лимонови бисквитки :)


Направих ги може би още на вторият ден след нейната публикация ... но едва днес ви показвам моите :)
Та за това ви казвам че се мотам :)

Но ... все пак успях ... Благодаря ти Бети! ... добре се позабавлявах с твоите коледни венчета :)
Определено си е забавление правенето им!
Нищо не съм променила в рецептата, само моите венчета са малко звездовидни на вид, затова си позволявам да копирам рецептата дословно. 
Ако все пак някой иска да ги направи, нека погледне оригинала, там всичко е описано до най-малката подробност.



Продукти:

* 100 гр. краве меко масло- на стайна температура
* 1 чаена чаша пудра захар
* 2 яйца 
на стайна температура
* кората на два лимона-фино настъргана
* 1 шушулка ванилия-семенцата
* 3 чаени чаши царевично нишесте
* 1 чаена чаша брашно
* 2 ч.л. бакпулвер

Приготвяне:

1.Загрейте фурната до 170 С с обдухване или 190 С без.


2. Претрийте лимоновата кора със захарта. 

3. Разбийте на крем  захарта с маслото и семенцата от ваниловата шушулка. Запазете шушулката за ароматизиране на захар или сметана.Добавете 1 по едно яйцата, като продължавате да разбивате.Добавете царевичното нишесте като разбърквате с вилица и после с ръце. Постепенно добавете пресетите заедно брашно и бакпулвер. Омесете тесто. Оставете да престои в продължение на 10 -15 минути. 

4.Разточете част от тестото с дебелина 5 мм. С с по-голямата формичка отрежете кръгчета. Поставете ги в тава, покрита с хартия. Тогава с по-малката формичка изрежете кръгче, за да оформите венчето. Отрязаните кръгчета отново омесете в тестото.Продължете докато свършите тестото.



5.Печете 10-15 минути. Бисквитите трябва да останат бели, а краищата им съвсем леко да порозовеят. Подредете ги върху решетка и охладете.

Когато са изпечени всички бисквити подгответе декорацията.


Нарежете суров шамфъстък, а също и боровинки. Количеството зависи от това колко слагате на всяко венче и с какъв диаметър са те. Приблизително ще ви трябват 200 гр шамфъстък и 200-250 гр боровинки.

Когато сте готови с ядките и боровинките, направете глазурата:

* 3 чаши пресята пудра захар ***
* сок от лимон

Към пудрата захар се прибавя лимонов сок на порции, като непрекъснато се разбърква и се проверява за гъстотата. Глазурата трябва да може да се маже без усилие и съвсем леко да потича.Пробвайте върху една бисквита.Когато постигнете желаната плътност започнете да намазвате с малко ножче или лъжичка. Веднага поръсете шамфъстък и боровинки и оставете на решетка да изсъхне. За около 20-25 минути най-много глазурата  засъхва. Все още не ги прибирайте. Трябва да се уверите, че са идеално засъхнали.



***Аз си правих глазурата чашка по чашка и така докато ми се свършиха сладките :)
Отне ми доста време ... почти изслушах цели два серияла по телевизора :) ... 
на кучето му се доспа :) 
а аз си лепях ли лепях ... ядки и боровинки ... в захлас ... почти до полунощ :)



53 коментара:

  1. Дани, аз пък те изчетох в захлас, плениха ме снимките ти, а това за моткането - перфектно те разбирам, че май и аз съм в този отбор! Хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
  2. Ха ... добре си дошла в отбора Игличе! :)
    Направо ме успокои че няма да съм сама :) :) :)
    Хубав ден и за теб миличка!
    При мен днес е мокър и дъждовен ... поне да беше снежен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами да се надяваме да заснежи, Дани! Лека нощ!

      Изтриване
  3. Не мога да ти се нагледам на снимките, Дани! Толкова много красота, празнична атмосфера, такова вълшебство излъчват! Сладките са прекрасни и вкусни и красиви! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хей ... Бонбон :) и при теб е много празнично, само където не ми стига времето да пиша коментари всеки път :)
      Прегръщам те и тичам да изкарвам кучето :)

      Изтриване
  4. Даниииии, страхотни са ти станали венчетата! Прекрасно си ги украсила и подредила! И от разказа ти като че ли бях с теб на масата! Като една приказна коледна сладка работилничка е било у вас!
    Радвам се, че си ги харесала и си се доверила на рецептата ми! Благодаря ти за вниманието!
    Много ми харесаха кашпите с луковичките и кофите! Обожавам такива неща!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Позабавлявах се Бети :)
      Радвам се че съм се представила подобаващо ... и най-вече ... че ти е харесало :)
      а докато ги правих ... все за теб си мислих, и за твоят ентусиазъм и енергия ...
      Благодаря ти!

      Изтриване
  5. Ти ли се моташ? Ти? Аз нямам една изпечена курабийка вкъщи! Нито една! А може и изобщо да не стигна и да направя :) Дано поне не се замотая така с коледната вечеря :))))
    Венчетата са прелест и наистина от тях лъха на Коледа!
    Весели празници, Дани!

    ОтговорИзтриване
  6. Още един в отбора на мотащите се :)
    Вече съвсем се успокоих :)
    Весели празници и на теб Ваклина ... и да не оставиш фамилията без коледна вечеря ей .... :)

    ОтговорИзтриване
  7. Много са ти хубави, Дани! сигурна съм, че и на вкус са страхотни, но вида направо привлича :) та се зачудих дали от тестото на линцерите, дето замесих, да не направя малко такива :)
    Поздрави и хубав ден на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали и аз за това ги направих Пепи ... вида им ме амбицира :)
      Изобщо не се чуди ами действай, докато те е споходило вдъхновението ... мисля че от всяко любимо тесто за бисквитки може да се получат красиви и коледни шедьоври като тези :)

      Изтриване
  8. Дани, какво моткане. С една публикация удари право в десятката. Прекрасни венчета ( и аз им се наслаждавах при Бети) , а снимките са неустоими. Прекрасен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Таня!
      Прекрасен да е и твоят ден!

      Изтриване
  9. Видът им е пленяващ, направо шедьовър. Не знам кой се мотка, но видя ли нещо толкова красиво, мога само да се възхищавам за старанието и вълшебните ръце! Моткането е моето второ име :D Поздрави и хубав ден.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Пламенка!
      Беше ми приятно да те видя при мен с толкова мил коментар!
      Хубав да е и твоят ден!

      Изтриване
  10. Е, аз водя класацията по сладко-неправене, Дани....А ти си направила чудесни венчета, и аз ги видях при Бети и им се възхитих, но...дотам....Надявам се на децата да ни подсладят празниците!
    А на теб - все такава вкусна и красива трапеза!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Като си имаш кой да те представя достойно :) голяма привилегия си е това Мария!
      Поздрави за теб и вдъхновение за дечицата :)

      Изтриване
  11. Ако знаеш и аз колко хи харесах само... Ама и аз се мотам май, все нещо друго взима превес...
    Но твоите бисквитки са вълшебни, Дани, наистина!
    Желая ти и денят днес да е толкова сладък и вълшебен за теб. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Още един в отбора на мотащите ли да добавям Гери? :)
      Много си ми сладка да знаеш ... сладък ден и за теб! :)*

      Изтриване
  12. Дани,спокойно,приза за мотане нали знаеш в чии ръце е :) .
    Страхотни кадри сподели с нас,мила,напълни ми душата!И понеже дими чаша с кафенце пред мен ще се пресегна за едно венче,неустоими са и толкова красиви!
    Прегръдка от мен и хубав ден да ти е!

    ОтговорИзтриване
  13. Вземи си Роси! Чудесни са за кафенце!
    Ама наистина не знам кой взе приза за мотане? :) Хи хи хи :)
    Прегръщам те мила :)

    ОтговорИзтриване
  14. Толкова са празнични! Много е уютно при теб Дани! Прекрасно е!

    ОтговорИзтриване
  15. Това твоето ако е мотане, моето е супер-мега-баш мотане! Просто не смогвам да реша коя рецепта ще се опитам да направя тази година, коя ще отложа чааааак за догодина :) Наслада за очите и небцето са твоите публикации, Дани!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много си мила Роузи! Това със супер-мега-баш мотането ме развесели :)
      Благодаря ти!

      Изтриване
  16. Дани, по моите представи си много напред с бисквиткоправенето :)
    Аз още не съм направила нищо,а само избирам.
    Прекрасни са станали, а снимките са чудесни!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не само по твоите Дани ... и по моите съм напред :)
      Ама за това е виновна Бети ... пали фитила и ни гледа сеира :)
      Шегата на страна ... много ми харесаха ... и исках и моето блогче да разкрася със тях, а избързах ... защото по празниците едва ли ще имам време за публикация. А и сладки се хапват не само по празниците :) За тогава други ще има :)
      Поздрави мила ... и да избереш най-вкусните сладки за празника!

      Изтриване
  17. Дани, страхотни са, но от къде си се сдобила с тези оригинални кутии?!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря анинимен :)!
      Аз и да ти кажа от къде ... едва ли ще ти помогне това?
      Но ако много искаш такива кутии, пиши ми на емейла адреса си и ще ти изпратя!
      Не се шегувам ... сериозна съм и добронамерена!

      Изтриване
    2. Привет Светле! И ти си много мила!
      Можеш да ми пишеш на емейла ... горе в дясно :) писъмцето :)
      Ще ми е приятно да се опознаем ... и бях много сериозна, не ми е проблем да ти изпратя една кутия!

      Изтриване
  18. Толкова приличат на истински венчета! Страхотни са!

    ОтговорИзтриване
  19. Заради тази красота си извинена за моткането:)! Много са хубави, Дани венчетата!
    Снимки супер, както винаги :*!
    Голяма прегръдка от мен, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох ... успокоих се :)
      И аз те прегръщам Ив!

      Изтриване
  20. Лелее, много са красиви , Дани! Аз пък не само , че се мотая, ами въобще нямах намерение да правя коледни сладки ! Ама май до този момент - много ми харесаха твоите венчета...замислям се! благодаря за подстрекателството! Поздравии и хубави предпразнични дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Сонче! Май доста станахме в отбора :)
      Хубави предпразнични дни и за теб!

      Изтриване
  21. Прекрасни снимки, Дани! Толкова стилно поднесени коледни бисквитки! И Бети ме захласна, сега и ти! Страхотни сте! Прегръдка :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О дааа ... уча се от сладури като теб Тики :)
      И при теб всичко е стилно и красиво!
      Поздрав с прегръдка :)

      Изтриване
  22. Колко Коледно настроение има в снимките ти, Дани! Невероятни са сладките, празнично нагиздени и цветни. Прегръдка! ;)

    ОтговорИзтриване
  23. Ех, Дани и аз като теб се чудя на усърдните блогопчелички :) Отвсякъде греят изкушения и цветове! И на мен много ми хареса рецептата на Бети, а декорацията от шамфъстък и боровинки внася страхотен цвят. Снимките са фантастични! Стига с хвалбите, ами да отида да видя какво става с моето зеленце в кухнята :D

    ОтговорИзтриване
  24. Дани, много красиви и вкусни, надявам се! Добре си се подготвила и много хубави снимки си наснимала. Няма как да ги подмине човек! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  25. Бавно, но с впечатлящ стил и класа, Дани,
    изглеждат вълшебно - прекрасни снимки и чудесно оформление!
    Моите комплименти, с пожелания за здрави, щастливи и споделени празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  26. Eва, Лучия, Таня, Диани,
    Благодаря ви момичета! Хубави предпразнични дни и весели празници!

    ОтговорИзтриване
  27. Празнично,топло и уютно е при теб,Дани!
    Чудесни снимки и атмосфера,поздравления!
    Желая ти весели празници,много настроение и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  28. Благодаря Мира!
    Здраве, светлина и споделени празници и за теб!

    ОтговорИзтриване
  29. Отговори
    1. Me alegro de verte aquí Irmina. ¡Gracias!
      Felices Fiestas :)*

      Изтриване
  30. Прекрасни са! Много красива презентация - вдъхновяваща и празнична! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  31. Какви красиви сладки ,
    красива презентация нямам думи.....!
    Да си жива и здрава и да ни радваш с твойте красоти!
    Една силна прегръдка за теб!

    ОтговорИзтриване
  32. Никиии :) силна прегръдка и от мен мила!

    ОтговорИзтриване