вторник, 25 март 2014 г.

За приятелството, дивите аспержи и една пица



Както вече повечето от вас знаят ... живея на хиляди километри от дома. Там си имаме нашите си приятели, но и тук животът ни събра с нови. 
Днес посвещавам тази си публикация на едни от тези по-късните приятели
:) ... Благородка и Маноло :)


Тя е българка а той е онзи същият Маноло, който сготви първата паеля за моя публикация в блога преди време. Голям ценител на кулинарното изкуство! Забавен и атрактивен :)
Невероятни приятели, мили и позитивни, отзивчиви ... с една дума, винаги са на линия когато имаме нужда от тях.
Стана така че преди известно време, след разходка в гората за аспержи, ми подариха и на мен :) 



И докато се намотам да им направя снимки, да сготвя нещо с тях и да го публикувам с благодарност че не са ме забравили ( а и все пак ... не всеки ден имам в ръцете си диви и натурални такива) ... то дошъл хубав празник неусетно :)
Ами какво да кажа ... май наистина няма нищо случайно :)
Това е най-малкото което мога да направя за тях ... тази скромна благодарност от мен и моето хоби блогът :)


Честит празник Блажка! Бъди здрава и благословена! 
Получавай блага вест всеки Божи ден! 
Знаеш колко те обичам :) Прегръщам те :) 

Благодаря на теб и Маноло за вкусните аспержи и красивият букет и вижте какво измайсторих от тях :)
Беше единодушно одобрено от фамилията ... и го отбелязвам за любимо :)
А на всички мои почитатели мога да кажа, че тази вкусотия би станала с аспержи и от магазина :) 


Пица с диви аспержи ( диаметър 28 см.)

за тестото:
250 гр. бяло брашно
130 мл. вода
6 гр. суха мая
1 ч.л. сол
щипка захар
2 с.л. зехтин

за гарниране на пицата:

2 с.л. зехтин
връзка аспержи
1 морков
2 стръка пресен чесън
черен пипер смлян
100 гр. без глутенова моцарела

От посочените продукти се замесва хлебно тесто и се оставя да отпочине завито с кърпа.
Аспержите се сваряват във вряща подсолена вода за 3 мн. и за да се запази свежият им цвят се шокират със студена вода за да се стопира процеса на варене.
Морковът се нарязва на ленти с помощта на картофобелачка и се залива с вряща подсолена вода. Понеже са тънки и нежни, не е необходимо да се варят. Целта е само да омекнат и станат пластични и не чупливи.
Чесънчетата се нарязват на колелца.
Подсушават се аспержите и моркова до колкото е възможно и се овкусяват със малко зехтин и черен пипер смлян.
Върху хартия за печене се разточва тестото с дебелина 0,5 см. Намазва се със зехтин. Подреждат се аспержите и моркова 


и се поръсва със настърганата моцарела. 
Краищата на пицата се загръщат на вътре ... това го откраднах от блога на Ив защото много ми хареса :) и поръсваме нарязаното чесънче.


След всичко това, пицата се поставя във вече загрята фурна и се пече до готовност. Ароматът от печенето е невероятен :)
Насладете и се топла и с чаша любимо охладено винце :)


Честито Благовещение на всички! 
Честит празник и на приятелите ми в България и на тези тук в Испания! 
В поредицата "за приятелството" ще ви разкажа и за тях ... защото всички Те го заслужават!
Нека благите вести за всички валят като пролетен дъжд! 
Обичам ви!

35 коментара:

  1. Прекрасни снимки! Не съм опитвала аспержи и нямах идея че има и диви. Беше ми много интересно да те посетя! Хубава вечер! И честит празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз си нямах идея че има в гората аспержи Наталия, но ето че имало :)
      Благодаря за посещението и милият коментар!

      Изтриване
  2. Ти си невероятна, невероятна!!! Как бих искала да се запознаем някой ден! Честито Благовещение, мила, бъдете здрави и нека благи вести да красят дните! Пицата от аспержи е "фантастиКа" Какви цветове, каква красота! А аспержите - крехки и млади, представям си колко са вкусни. Толкова топли приятелски чувства си вложила в публикацията, да са ви живи и здрави приятелите!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз бих искала Катенце :) Може и да стане някой ден :)
      Благодаря ти за всичко Слънчице!

      Изтриване
  3. Напълни ми душата, както винаги! Честит празник! Очаквам с нетърпение сладкодумни публикации за приятелството :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Роузи!
      Ще има и други публикации ... но не обещавам да са още утре :) При мен всичко става с вдъхновение а не планирано :)
      Прегръщам те!

      Изтриване
  4. Дани, прекрасна си! Желая ти здраве за цялото семейство и винаги благи вести да топлят душата ти, както и приятелската обич. :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Дани, приятелите са богатство! Страхотна публикация си направила!
    Най-странно ми прозвуча това, че в гората си берете аспержи :)) При нас и в магазините рядко се срещат.
    Но попаднат ли ми, ще опитам тази пица. Много вкусна изглежда!
    Снимките са върха! Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е Снежи! Богатство са!
      Тази публикация е най-малката ми благодарност към точно тези!
      Вече поредна Пролет канят и нас на разходка за аспержи, но се берат в едни шубраци, където не става за разходка с рошав домашен любимец и ... тази година ме изненадаха с вързопче аспержи и букет цветя :) Беше много мил жест!
      А пицата с тях се получи много вкусна :)
      Трябвало да я има и тази ми публикация най-вероятно :)
      Поздрав с прегръдка и от мен!

      Изтриване
  6. Дани, достави ми невероятна наслада с прекрасните снимки!
    Чудесни, крехки аспержи!
    А благите вести да спохождат винаги дома ви!
    Прегръдка и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря мила Дани!
      Слънчев ден и от мен с прегръдка :)

      Изтриване
  7. Толкова цветна и свежа пица, разкошна е!

    ОтговорИзтриване
  8. Не се намират лесно верни и добри приятели, Дани...да са ти живи и здрави твоите! Толкова топли и красиви думи си им посветила!
    А за пицата ...какво да кажа освен, че е разкошна, чудесна и още, сигурно има разлика между диви и култивирани аспержи ....Роби обожава първите, а другите не поглежда ...ааа и още , имам в градината няколко стръка от дивите и всяка година правя омлет с тях стигат само за един :))! Чао, мила....прегръдка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. А децата ме питаха дали съм можела в саксия да засея ... голям смях падна Ив :) но виж в градината е друго нещо и до колкото разбрах за този зеленчук, че не е хубаво да се копае около корените, така се размножавали повече.
    А тези ми приятели, ... зная, всяка пролет се запасяват с диви аспержи и ги замразяват в торбички и най вероятно не купуват от магазина. И ми препоръчаха омлет да направя с тях или да си ги замразя за по-късен етап.
    Вие с Роби може да си ходите на разходка за диви в гората ... значи и в Италия растат :)
    Чао мила и ... хубав ден с прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  10. Дани, засвири ми стомаха. невероятна пица, красива, уханна и нестандартна. Прелестни снимки. Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да Таня ... нестандартна ... много мислих дали да не я кръстя така ... защото наистина са малко нещата които я определят като пица :)
      Но пък беше много вкусно :)
      Усмихнат ден и от мен!

      Изтриване
  11. Дани, поздравления за тази прекрасна празнична публикация -
    много ценно приятелство, стоплящо душата отношение и впечатляващо кулинарно изкуство.
    Разкошна пица с красиви снимки и наслада за всички сетива! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  12. Да са живи и здрави приятелите ти, Дани! А за аспержите да си знаеш, че много ти завидях. Честна дума! Великолепна пица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Каква чест е за мен ... Йоли да ми завиди :) Усмихна ме Слънце!

      Изтриване
  13. Ама, голяма изкусителка си да знаеш! Искам пица с диви аспержи!!! :)
    Наздраве за добрите приятели, Дани, за хубавите неща от живота, за благите вести и всичко последващо ги! Поздравления и за красивата и вкусна пица! Аз отивам да подсмърчам в леглото, пък дано поне на сън я опитам... :)
    Прегръдка голяма и лека нощ, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наздраве да е Ирме! Дай Боже всеки му такива приятели!
      Топла прегръдка и от мен ... и усмихната :)

      Изтриване
  14. Когато си далече от родната земя, всичко, което може да те свърже с нея е многократно по-мило и скъпо. Приятелите са още по-ценни, обичани и е благословия да ги имаш. Срази ме с тази рецепта и снимки, Дани! Прекрасен начин да изразиш душата си. прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А какво направи ти с мен Ева? ... по прекрасен начин и мен срази :) :)
      Благодаря ти!
      Топла и слънчева прегръдка :)

      Изтриване
  15. Чудесна, интересна, многоцветна приятелска пица, Дани! Страхотна идея! Да се насладиш на вкусно хапване с приятели е изключително преживяване, дори и често да се случва! Затова ти пожелавам да го изживяваш многократно!
    Знам, че празникът е бил хубав и макар със закъснение ти го честитя :)
    Хубав ден ти желая, Дани!

    ОтговорИзтриване
  16. Хубаво е когато си далеч от дома, да имаш добри приятели около себе си! Дани, ти си благословена да ги имаш!
    И аз за пръв път чувам за диви аспержи, да не говорим, че въобще не съм виждала аспержи, освен по телевизията! :)
    Изкусително предложение и отново невероятни снимки!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. Отданва искам да направя пица с аспержи, обожавам ги. но тези, които намирам тук, са една идея преди да се наложи да бъдат погребани. Друго си е диво и красиво, като при теб. За пръв път чувам, че растат и в гората. Сериозно се замислям да пробвам да си бодна едно в двора. Наистина много ги обичам!
    Пицата е фантастчина! Направо сън няма да ме хване сега!
    Поздрав, Гоголина!!!!

    ОтговорИзтриване
  18. Ах, че красиви аспержи, Дани! Чудни са! Свежи зелени и диви! Бъдете живи и здрави!

    ОтговорИзтриване
  19. Пицата е едно от любимите ястия на всеки,който я е опитал , включително и на мен и благодарение на богата си гама от всусови комбинации има за всекиго по нещо.Идвайки от Италия пицата,която първоначално започнала да се прави с различни остатъци като тип хлебчета, се превърнала в една Маргарита,която ставала все по популярна.Рецептата ви тук е страхотна и идващите почивни дни ще се опитам да я направя, тъй като аспержи страшно много обичам. Получила ви се е страхотна коричка от страни.Очакваме и други ваши идеи за нов тип пица или тесто.

    ОтговорИзтриване
  20. Албенка, Тили,Мъхче, Лучия и Испанските оферти :) :)
    Благодаря ви за посещението и милите коментари!
    Аз този месец съм малко по заета с важна мисия и се извинявам че не намирам време нито за блога нито да се наслаждавам на вкусните ви предложения :(
    Но ... ще дойдат и по-добри времена :)

    Поздрав за всички!

    ОтговорИзтриване
  21. Аз докато се мотам, пицата вече е изстинала, ако не и свършила... Но пък е страхотна! За първи път чувам за диви аспержи, Филип събира какво ли не из горите, ама такова не е носил, явно не вирее на такива места.
    Много мило си я посветила и на приятелите си там. Утеха е да си имаш такива далече от дома. И аз си имам Тереза и Жан и ми е хубаво с тях.
    Прегръдка от мен и поздрави за твоята Блажка :)

    ОтговорИзтриване
  22. Дани,честити да са и на теб отминалите пролетни празници и много щастливи предстоящите!Да донесат в дома ти много здраве и благополучие !
    А пицата е толкова атрактивна,иде ми да я захрупам на мига!Прекрасна рецепта и кадри,поздравления!
    С пожелание за приятна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  23. Красота! Красиво ястие, красиви и истински продукти, красиво и истинско приятелство! Не бях чувала, че аспержи има и в гората и като ги гледам колко са нежни си представям какъв фин вкус имат!
    Видях и паелята, чувала съм за този оцветител, от едно момиче, което е пътувало до Испания, стана ми интересно и мидите, които е сложил Маноло - у нас ги намираме и само като черупчици, изхвърлени от морето.


    Беше ми много приятно Дани!
    Прегръдка и поздрави за твоите приятели!

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.