сряда, 18 юни 2014 г.

Бадемова торта с крем от авокадо


И така ... чудя се от къде да започна :)
Да ви кажа че тортата е чудесна, все още не смея, защото не съм я пробвала. Чакаме рожденика да се прибере и да духне свещичките :)
Даже си мислех да не бързам с публикацията докато не мине през теста на дегустаторите .... но ...
По логичен път би трябвало да е вкусна :) Блатът е по вече изпробвана рецепта, а кремът ... облизах купата ви казвам :) и направо ме е срам да си призная.

Когато има повод за тортоправене у дома, сън не ме хваща да мисля каква да е :) лягам си и със затворени очи мисля ли мисля  :) сядам пред компютъра .... разглеждам ли разглеждам :) разхождам се и пак мисля ... направо само торти ми се въртят в главата :) Луда работа!
После грабвам миксера и каквото излезе ... и за какво е това цялото мислене и нагласа ... не си го обяснявам.
Та този път, докато си мислех така, има няма поне 3 дни вече, все нещо зелено ми се превиждаше :)
И така след тридневните зелени гледки ме осени мисълта да направя зелен крем за тортата. 
Абе обичам си този зелен цвят на надеждата и това е :) 




Любими са ми и всички продукти които използвах за тази тортичка, но ако сте шокохолик, не продължавайте да четете по на долу ... няма и грам шоколад в нея. Няма и брашно. Изобилства от плодови вкусове и има нежно млечен зелен крем. Прави се светкавично бързо ... има няма 1 час и претендира за един здравословен вариант да задоволи човек копнежа си да похапне нещо сладичко :)
А виновника за тази моя импровизация е един много специален човек за мен.
Искам преди всичко да ми е здрав, да е все така борбен и непримирим, да преследва и да осъществява мечтите си!
А за мен остава да си го обичкам такъв какъвто е :)





Бадемова торта с крем от авокадо

Продукти за блата

4 големи яйца
150 гр. тръстикова захар
150 гр. бадемово брашно
1 с.л. настъргана кора от портокал 

Продукти за крема

2 бр. авокадо ( 300 гр. вече изчистено)
250 гр. крема сирене филаделфия
120 гр. тръстикова захар
1 шушулка ванилия
кората от 1 лайм и сока от половината

и още ... сока от 1 портокал за сиропиране на блата и малко масло за намазване на формата
а тя е с диаметър 20 см
Пресни сезонни плодове по желание за гарниране

Начин на приготвяне

За блата:
Първо пуснете фурната на 180 градуса да загрява.

1. Отделят се  белтъците от жълтъците.
2. Разбива се белтъка на сняг с половината захар и се оставя на страна.
3. Разбиват се и жълтъците със останалата захарта до побеляване, отне ми около 5 мн.
4. Към тях се добавят на части бадемовото брашно и белтъците като се редуват и разбъркват леко със шпатула а не със миксер. Прибавя се и портокаловата кора.
5. Изсипва се сместа във вече намазаната с маслото форма в която сме сложили хартия на дъното и печем както вече казах на 180 градуса около 30 мн., или до приятен загар и суха клечка.
6.Изваждаме вече изпеченият блат и оставяме да се охлади върху решетка, след което се разрязва на 2 равни части хоризонтално.

През това време, докато изстиваше блата направих крема.




А той се прави като:
В купата на пасатора се слага сока и кората на зеленият лимон. Той се използва за да не потъмнява авокадото. След това слагаме почистеното авокадо и пасираме. Прибавяме и останалите продукти включително семенцата ванилия и захарта.
Отново пасираме до пълна хомогенност и кремът е готов.



След като сме разрязали блата на 2, сиропираме от към отрязаната част с портокаловият сок.
Половината крем се слага между тях а остатъка от горе на тортата.
Гарнираме с плодовете. Ако са по едри и нарязани, желателно е да се потопят в разтворен желатин за да не повяхват.



ПС
Следва снимково попълнение на разреза :)
А за сега хубав и слънчев ден от мен!


След два дни в очакване да се прибере рожденика, най-после тортата е дегустирана, презполовена и направо унищожена :) Без малко и без снимка да остана :)
И какъв беше резултата?



Беше много малка и неприлично вкусна :) и вече имам поръчка за друга и то още днес.
А сега малко по-сериозно.
Искам да кажа на тези които пожелаят да си я направят. 
След 2 дни кремчето малко си промени цвета, предимно горният му слой леко потъмня, вероятно се е окислил, което обаче никак не е повлияло на вкуса и, но за по красив вид е желателно да се консумира по прясна, тоест с минимален престой в хладилника, примерно не повече от 12 часа.

Извинявам се за не чак толкова доброто качество на снимката, правена е през нощта.

41 коментара:

  1. Дани, да знаеш - четеш ми мислите. И аз се бях спряла на торта с авокадо крем, но така и не се решавах. с тези апетитни снимки обаче, май ще взема да я направя. Тортата ти е чудесна. Поздравления :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Люси!
      Просто рискувах и се получи ... това е :) Но не крия че преди да рискувам с голямо количество направих проба и с по - малко, хареса ми и така се спрях на този крем.

      Изтриване
  2. Честит празник,Дани!Живи ,здрави и успели како празнуващият така и празнуващите:))))!
    Никога до сега не съм ползвала авокадото като сладкарски продукт,но ти ме завладя с тази рецепта!
    Много красива торта...,а осъзнавам че се влюбих в подноса и!
    Прекрасен ден:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И на мен ми бе за първи път Миленка. А иначе за салатки редовно си го употребявам, много го обичам това авокадо, дори и само с лимонов сок :) а и е полезно.
      Благодаря ти! Поздрави и за теб!

      Изтриване
  3. Честит рожденик,Дани!
    Много здраве и щастие му пожелавам!
    Понякога и аз като теб съм нетърпелива и колебаеща се,когато мисля за някоя рецепта,най-вече десерт.
    Тортата ти,макар и без шоколад,страшно ми харесва,носи някаква непринуденост и много уют на дом и топлина!
    Весел празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Тортата е прекрасна. Снимки са направо неустоими.
    Честит ти рожденик. Много, много здраве му желая.
    Весел празник

    ОтговорИзтриване
  5. Да ти е жив и здрав рожденика, Дани! Щом е заслужил такава невероятна торта, значи много те слушка и си изяжда всичко.......
    А тортата е наистина фантастична, и визия, и снимки, а за вкуса само мога да си мечтая - само любими продукти и не си падам хич по шоколад, значи това е и "моята" торта! Запазвам си я в любими и ще се пробвам при първи кураж...
    С усмивки
    М

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ме слушка Миме :) Ама как ме усмихна само :)

      Изтриване
  6. Да е жив и здрав рожденикът! Тортата е експлозия от вкусове и чудесна декорация! Прекрасна е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се че ти е харесала Траянче!
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Дани, Дани както не обичам авокадо, ще ме накараш да търча до магазина именно за него :)
    Тортата ти изглежда зашеметяващо изкусително и предполагам, колко вкусна ще е с тези продукти. А кремът с този деликатен зелен цвят така я отваря, че не купата бих облизала, ами направо бих загребала от нея! Страхотна е! С нетърпение ще чакам разреза, макар да имам представа какво ще видя!
    Поздравления за рожденика! Да ти е жив и много здрав!
    Прегръдки и весел празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах ти ....
      Благодаря ти Ирме! Ще предам поздравите :)

      Изтриване
  8. Дани, да ти е жив и здрав рожденика и много да се радвате заедно!
    Тортата ти е чудесна и както имах вече идея за торта с авокадо, сега
    ще сменя рецептата!
    Може ли вместо бадемово брашно да сложа ситно смлени бадеми?
    Прегръдка, в очакване на разреза :)

    ОтговорИзтриване
  9. Дани, отговарям първо на теб мила.
    Благодаря ти за поздрава! Здраве и щастие и за теб!
    Ами моето беше точно ситно смлени бадеми, но понеже продавачката каза че е бадемово брашно и затова така написах.
    Но всъщност си бяха финно смлени бадеми. С блендер може и у дома да се направи, но е голяма играчка беленето им и почистването на вътрешната ципичка :)

    ОтговорИзтриване
  10. Много интересна торта и бих си хапнала с удоволствие, но моя "специалан човек" :), както и продължението му са си консерви и не биха и опитали.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Защо Весе?
      Имаш предвид че не обичат авокадо ли? Ами просто не им казай с какво си направила крема ... той е сладък като всички кремове :)

      Изтриване
  11. Да ти е жив и здрав рожденикът, Дани! Тортата е красива, свежа и си струва да се опита! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Oпределено си струва Дани :) Неочаквано добра комбинация :)

      Изтриване
  12. Дани, прекрасна тортичка!! Не съм предполагала, че авокадото може да стои добре в сладък крем за торти и да придава толкъв колорит заедно с червените плодове! Непременно ще опитам!!
    А за рожденика много здраве и късмет във всичко, да се радва на живота с пълна сила!! (пожеланията са малко на патерица, но пък са от сърце) :)
    Поздрави и прекрасен ден, миличка!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Руми, не бях кусвала по-нежен и лек крем ... беше ми за първи път, но няма да е за последен :)
      Още днес направих повторението за да почерпим и приятели, и от втората торта не остана и трошица :) Сподели ако я направиш!
      Благодаря за поздравите! Много мило!

      Изтриване
  13. Истински разкош си сътворила, Дани! Здраве, щастие и безброй сбъднати мечти желая на рожденика! Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  14. Каква колоритна торта! Страхотно е свежа! И без съмнение много вкусна! А за подноса ти за торта адски завиждам, да знаеш!

    ОтговорИзтриване
  15. Страхотна беше Йоли и заразително вкусна :) А за подноса ... ах подноса ... май и аз си завидях :)

    ОтговорИзтриване
  16. :)Дани и на мен ми се е случвало понякога да ровя, ли ровя за рецепта и накрая да си ги свърша каквито си ги знам:))) Тортата е великолепна, мила !Поводът специален и аз отново ще пожелая на рожденика здраве, щастие, късмет, успехи и всичко най-добро! Прегръдки! * Първата снимка е невероятна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ровиш се ти ровиш, ама такива вкусотии ни показваш, направо както ти си знаеш :)
      Благодаря ти Катенце!
      Прегръдка имаш и от мен :)

      Изтриване
  17. Пожелавам ти да продължавате все така "да се обичкате" с рожденника, Дани! Жив и здрав да е, много да ви радва и мама винаги вкуснички торти да прави! Много е хубава, точно като от журнал са снимките. И идеята с авокадото е страхотна, ще я пробвам, когато и аз престана да се оправдавам с разни неща ... :)
    Сърдечна прегръдка, Дани! Хубав и спорен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах ти Албенка :) до кога така ще се оправдаваме с тебе? Пробвай тортата и ще ти стане любима :)
      Прегръщам те мила :)

      Изтриване
  18. Уау обожавам авокадото и се влюбих в тази торта . Да дойдеш да ми направиш и на мен за моят рожден ден хахахахаа . Много привлекателно изглежда направо само с поглед ще я изям .
    Прегръдки Иви !!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иви ... казай адреса и съм у вас ... дано си по-близичко :) хем ще майсторим торта хем ще си побъбрим :)
      Прегръщам те и аз!

      Изтриване
  19. Дани, да ти е жив и здрав рожденикът!
    Прекрасна, прекрасна торта! съвсем по мой вкус и като декорация и като вкус!
    Дани, чудесни снимки! Страхотен поднос!
    Как няма да си поръчат още една!......Неустоима е!

    ОтговорИзтриване
  20. Честит празник, Дани,
    прекрасна торта - впечатляващо излъчване, изкушаващи съставки и много красиви снимки!
    Да, това предложение е и по мой вкус, поздрави за теб и благопожелания за рожденика!

    ОтговорИзтриване
  21. Прекрасна торта за прекрасен рожденик-да е жив и здрав!Толкова пък хубави снимки си направила-нямам думи!
    Хубава вечер,Дани!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, Дианка, Живе,
      Благодаря ви момичета! Прегръдка за всяка една от вас :)

      Изтриване
  22. Някак съм изпуснала тази торта. Сега я гледам и немея- вярно ли е авокадов крема??
    Много си падам да тествам такива неща! Обезателно ще я опитам , защото освен интригуваща и много красиво си ми я нащракала;0
    да поздравиш рожденика на патаречки и да му пожелаеш много здраве от мен! За теб също!

    ОтговорИзтриване
  23. Вярно Марте :) Кремчето е само от крема сирене и авокадо и се прави светкавично бързо :) много е вкусна тортичката, но ако я направиш и сама ще се убедиш.
    Благодаря ти и за поздрава и за "красиво нащраканите снимки" :)
    Поздрави и от мен с пожелания за слънчево лято!

    ОтговорИзтриване
  24. Такива цветове, такава прелест! Великолепна е, Дани! То не са плодове, крем, подноси, стойка... Наслада за очите, а сигурна съм, и за небцето!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  25. Аз съм пропуснала този важен за теб момент, Дани, но по-доре късно, отколкото никога :) Желая на рожденика много здраве, лични и обществени успехи с които да изпълва сърцето ти с гордост и любов :)
    Тортичката е невероятно нежен, цветен и летен разкош, просто неустоима!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.