събота, 21 януари 2017 г.

Кифлички със солена плънка


Кътам си аз снимките на едни кифлички 😃, които правя редовно щом ми хрумне 😉, и се чудя с какви други да ги комбинирам за разнообразие?  
Никога не търся рецепта, защото съм доволна от точно тази. Даже и не знам, от къде я знам 😃 


Искам обаче да си я запиша ... понеже, зная ли аз примерно, дали няма да ми изневери паметта, и току виж, един ден не си спомня, и да сгафя нещо при замесването 😉 На всеки може да се случи ... разбираш ли?


Чаках малко по-слънчево и хубаво време … а бе по майско такова … че така и така нямам снежни снимки, а такива малко по пролетни, ама къде ти? Нито сняг, нито слънце  😜 само дъжд, вятър и облаци.
Прогизна ми кучето да му мия лапките след всяко излизане 😜 Ей в такова време, най ми е гот да съм в кухнята, там градуса е по-висок 😃  Хич не ми е до кучешки разходки.  
И тъй като още не сме преполовили зимата, нямам право и да мъркам. Ами зима си е от където и да погледнеш 😃 нооо … аз си затварям очите, и чувам птичета да пеят, че и цвят от цъфнали дръвчета чак ми се привиждат 😜
И така! 
Нека поне да си сгрея душата тук, мисля че ми е позволено 😃 
И кифличките ще запиша, и с любими снимки ще ги гарнирам ❤️ Един вид релакс 😜 





Кифлички със солена плънка

необходими продукти за 25 бр:

3 яйца размер L (отделям 1 жълтък за намазване)
300 мл прясно мляко
200 гр заквасена сметана
40 г прясна мая
1 ч л сол 
1 с л захар
1 ч л хл. сода
около 700 гр брашно
около 200 гр масло

За плънката:
150 гр. саламурено сирене
150 гр. крем сирене

Начин на приготвяне:

Всички продукти са със стайна температура … това вече се знае.
Отсявам брашното в голяма купа и оставям на страна.
В друга купа, слагам 100 мл от млякото, леко претоплено но не горещо и размивам в него маята, солта и захарта и 4 с л от брашното. Оставям за около 15 мн покрито и на топличко.
В друг съд разбивам през това време яйцата, останалото прясно мляко ( пак затоплено) и заквасената сметана в която съм погасила пък хлебната сода.
Всички течни продукти прибавям към активиралата се вече мая и разбърквам добре с лъжица, прибавяйки малко по малко от брашното, докато образувалото се тесто започне да се събира и отлепя от съда. 
Върху удобно място за месене слагам останалото брашно и до умесвам на ръка … до получаване на меко, не лепнещо тесто.
И сега ще кажа нещо което на някой никак няма да  му хареса 😉 
Писах че брашното е около 700 гр., но истината е ... колкото поеме … ами така е 😃 
Когато меся тесто, май никога не спазвам грамажи на брашното … колкото поеме е моята мярка и усета за мекота на тестото. 
Може да ми остане брашно, а може и да ми потрябва още. Просто преценям на момента. Та … тестото трябва да е меко, но и да не лепне по ръцете.
Следващия етап на месенето е да омазня тестото. И така … първо си почиствам ръцете и плота от брашното, подсушавам ги, и започвам да ги топя в топлото и разтопено масло и да меся до поемането му. Пак топя, и пак меся … и така до поемането на поне половината от маслото. Пак въпрос на усещане. Трябва да се получи хубаво гладко и не лепнещо тесто, което поставям в голям и удобен съд с възможност, да си увеличи поне 3 пъти обема. Покривам с прозрачно фолио и оставям на топло за около час.
Втасалото тесто разделям на 25 токи, големи колкото ябълка, и подреждам някъде в стани на плота за месене, намазан също с мазнина, за да не залепнат по него, и на разстояние едно от друго, защото ще си увеличат обема. Покривам ги да не съхнат, може и с кърпа, а може и с лист фолио.
Всяко топче разточвам на елипса около 1 педя дълга и намазвам с масло, и нарязвам с остър нож на ленти, от половината към края, но без да стигам до края.
Слагам от размесените сирена по лъжичка там където не е нарязано и завивам на кифлички. Оформянето им може да бъде всякакво … на мен това ми хареса 😃 
Подреждам в тава с хартия на разстояние и отново оставям да втасат.
После мажа със жълтък и пека на 180 градуса до приятен загар … не препичам много. Когато изстинат, съхранявам под капак или в найлонов плик. А топлички са просто невероятни  😜



На вън е истинска зима. Вали дъжд и духа вятър, та чак морето ще излезе от коритото си. Аз трябва да изкарвам кучето, а съм седнала да си мечтая за по-топло време 😃 Помечтайте си и вие заедно с мен 😜 пък знае ли човек, може и скоро да се стопли! 




А аз слагам шапка, шал и ръкавици и отивам на студа 😔 
И понеже днес бил световен ден на прегръдката 😃 имате една голяяяма от мен ❤️ 

5 коментара:

  1. Прегръдки, Дани!
    И аз като теб си мечтая за топло време, а навън е студено и много мрачно...
    А кифличките са страхотни, как иначе щом са със сметана и приготвени с мерак!?

    ОтговорИзтриване
  2. Великолепни пухкавелчета...,а пък и с вкусна плънка!Прегръдки,Дани!:)

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасни снимки, Дани, както винаги!
    И чудесни кифлички :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  4. Купих си едно кисело млекце, че да си представям как го ям с кифличките ;) Уханен, красив и сладкодумен разказ!

    ОтговорИзтриване
  5. Ако може да те прегърна, Дани, въпреки че е минал деня на прегръдката:)
    Чудни кифлички, и сега и аз си ги записах, не само ти:)
    И потвърждавам, че съм забравила всичките си рецепти от едно време, когато си готвех има-няма двайсетина такива. После се появи страстта ми за кулинарстване, появи се интернет, почнах да готвя нови, интересни неща и моите си рецепти вече дори не помня:), то...и от годинките може да е...:))

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.