вторник, 10 юли 2012 г.

Палачинкова торта без захар

Може би познахте вече че това е палачинковата торта на Йоли. Да така е!
Почти като нейната и не съвсем, но толкова много ме грабна това торте, че още щом го видях, и решението вече беше взето.

Не нарочно казах "не съвсем", защото вярна на себе си и своите експерименти, и на тази торта не и се разминаха някои промени. Идеята за гарниране се постарах да спазя защото много ми хареса. Разликата е в подсладителя и ядките само. Вместо захар използвах стевиа, и вместо орехи - лешници.
Има много хора, повярвайте много, на които им се похапва сладка торта като на всички останали, но здравословното им състояние не им позволява. За тях е моят вариант!
А който не се стахува от бялата захар, нека си похапне от тортата на Йоли.
Продукти за палачинките


600 мл прясно мляко
4 яйца
250 г брашно с фибри
2 пасирани банана
1 ванилия ,  щипка сол

зехтин за намазване на тигана


Продукти за крема

1 литър  прясно мляко
4 жълтъка
1 ванилия
1с.л. стевиа
 8 с.л. брашно
  2 с.л какао
100 г. натурален  шоколад
  100 г.  масло (може и без него)

Гарниране

100 г счукани лешници
 1 банан
прясна мента


 Приготвяне
Да, това са бананови палачинки с фибри с шоколадов крем под формата на торта.
Ако вече сте ползвали брашно с фибри за подобни цели, знаете че става по гъсто и тежко, затова имайте в предвид да си заделите малко повечко мляко за да получите необходимата гъстота на палачинковата каша, за по лесното и разливане в тигана.
Всъщност само това е по особеното тук. Трябва да се налучка гъстотата. Тя всеки път е различна заради качеството на брашното и глутена в него.

* За крема смесете  брашното, какаото и ванилията. Добавете жълтъците и разредете с малко мляко, колкото да получите гладка кааша. Разредете с останалото мляко и сварете гъст крем. Докато крема е още горещ, прибавете шоколада, начупен на парченца и маслото. Подсладете със 1 с.л. стевиа. Разбъркайте и оставете да се охлади.

* Сглобете тортата като редите палачинките една върху друга, а помежду им мажете тънък пласт крем. Стегнете всичко с ринг за торта и оставете в хладилника за 12 часа.

 * Отстранете ринга и намажете тортата отгоре и отстрани с крем. Гарнирайте със счуканите и изпечени лешници и резерчета банан. Украсете със свежа мента и част от крема ако ви е останал такъв.

 Стевиата е продукт който подслажда толкова добре, колкото и захарта, с разликата, че не съдържа и грам калории.
За повече информация потърсете чрез Google. Аз открих ето това .
На нас тортата ни хареса и в по-нискокалоричния вариант. Беше достатъчно сладка и вкусна.
И пак, за да не изменя на стила си - кратка разходка съм приготвила днес.
 
Снимките днес са от манастира Монтсерат,  който се намира на около 35 км от Барселона
на върха на планината Монтсерат (в превод насечената планина). Гледката от там е внушителна и спираща дъха ти. Ако имате път към Барселона, подарете си екскурзия до свещената планина Монтсерат. Местните я посещават поне веднъж годишно, за да измолят закрила от Черната Дева. Според легендата лицата на статуята в манастира на Богородица и Младенеца са почернени като със сажди, защото са взели греховете, мъката и чернилката от душите на хората върху себе си. Каталунците я наричат галено Ла Моренета (мургавелката). Казват, че който и се помоли за нещо се сбъдвало.


Вече нямам спомен колко пъти съм ходила до там,но бих отишла отново и отново. Внушително е и едва ли ще се усети това от снимките ми които не са професионални, най-малкото и от голословните ми писания.Трябва да се види за да се усети.
Мен в писането не ме бива.


А този пост посвещавам на мил за мене човек който много ми липсва, на когото дължа идването ми на този свят и това което съм днес!
В памет на майка ми!

21 коментара:

  1. Una torta incredibilmente invitante! Buonissima!
    A presto!

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасна торта!Очите ми останаха в нея!
    Допадна ми диетичния вариант,ще я пробвам задължително!
    Разходката много ми хареса,а снимките са чудесни!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотна торта и прекрасни снимки! Не бих казала, че статията е голословна, въздейства ми силно и емоционално! Понякога не са нужни много думи, дори само няколко са достатъчни, за да изразим онова, което чувстваме! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Май по-лесно ще намеря стевия, отколкото да направя палачинките, не ги умея... Отново възбуди сетивата ми с тази публикация! Много вълнуващо посвещение!

    ОтговорИзтриване
  5. Дани, снимките са страхотни!
    А тортата е вълшебна - чудесна е станала!
    Не съм ползвала брашно с фибри, но ще трябва да потърся!
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Гоголина,
    тортата е фантазия, но ще чакам да се захлади малко, а и някак да имам поне два часа свободни, да се насладя и аз на това чудо.
    Снимките от планината са много хубави и ако трябва да съм честна , бих предпочела да видя тях първо, преди Барселона. Някак природата ме влече в пъти повече от инфраструктурата и архитектурата;)
    За посвещението, ако знаеш как добре те разбирам....
    Сигурна съм, че се гордее с теб и от небето!

    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  7. Какви са тези пластове, какво е това чудо! Разкошна торта! Със захар или без, все си е вкусотия!
    Много хубави снимки има при теб!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  8. Разкошна е, разкошна!!! Страхотен разрез, а как си я накиприла само! Невероятна е! Мястото, което си ни показала е много красиво и силно! Снимките показват достатъчно, за да иска човек да го посети!

    ОтговорИзтриване
  9. Направо зяпнах от кеф като ми се усмихна разкошната ти торта ,Данче !
    Чудесни и много красиви снимки !
    Благодаря и за разходката до манастира , обичам в постовете да има и нещо друго не само рецепта :) ! Красива природа ,и аз бих посещавала това място ,ако се намирам по наблизо ! Завладяващо е !
    Царство и небесно на майчицата ти !
    Хубава сряда и една силна прегръдка от мен !

    ОтговорИзтриване
  10. Дани,нямам думи мила.Тортата е много,много по-красива от моята.Знеш ли колко съм щастлива от това?Ти си просто страхотно момиче!Благодаря ти от сърце,много ме зарадва.И знаеш ли,майка ти сега стои на някое облаче ей ... там,горе.Гледа те широко усмихната и така се гордее със своето момиче!Сигурна съм в това!Целувам те скъпа!

    ОтговорИзтриване
  11. Ах, Дани, тортата е великолепна, а снимките от това вълшебно място са много интригуващи!Била съм 2 пъти в Барселона, но до това място никой не ме е водил!Чудесно предложение!Още веднъж поздравления за тортата, останаха ми очите в нея!

    ОтговорИзтриване
  12. Dana,
    Мира,
    Дани,
    bairozan,
    Dani,
    Мъхче,
    Дени,
    Канди,
    Ивана,
    Йоли,
    Соня,

    Благодаря ви момичета за всяка буквичка от вашите коментари!
    Те значат много за мен и аз ви правя дълбок поклон!
    Поздравления за Йоли и нейната палачинкова торта, аз само взех идеята и, и направих каквото можах, за да сложа това бижу на моята трапеза!
    Силна прегръдка за всички Ви!

    ОтговорИзтриване
  13. Дани, майстор си голям, да знаеш!
    Много хубава торта си направила!Благодаря, че сподели, за това чудесно място!Много е внушителна атмосферата и предполагам усещането да си там е неописуемо, просто чувстваш силата и внушението му.

    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Бети!Едва ли ще мога да направя красотите които ти умееш, но все пак се радвам на казаното от теб!
      А Монтсерат си заслужава да бъде видян!Внушително е!
      Поздрави от мен!

      Изтриване
  14. Тортата изглежда превъзходно, а снимките са зашеметяващо хубави!
    Благодаря за удоволствието,което ми достави!
    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря за споделеното! Първо се възхитих на тортата, в която несъмнено е вложен доста труд, а след това и на снимките от Монтсерат!
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре си дошла Rose!
      И аз благодаря за посещението!
      Винаги си добре дошла!

      Изтриване
  16. Данче,тортата изглежда едно към едно с тази на Йоли,браво,браво,хиляди пъти браво!Страхотна и разрезите като при нея спират дъха и ме карат да съжалявам,че не мога да достигна до поне едно парче!
    Отдавна отлагам палачинкова торта,ще я отложа още малко до зимата,но трябва и аз да я опитам непременно!
    Страхотни са снимките от манастира и природата,благодаря ти!
    Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  17. Истинско пиршество за сетивата!!! Идеята за диетичен вариант на тортата ме спечели тотално :)
    И благодарности за виртуалната разходка!!

    ОтговорИзтриване
  18. Оооо Дани прекрасна торта.А фотосите,както винаги са наслада за окото и невероятно красиви.Поздрави и прекрасна вечер ти желая!!!

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.