неделя, 24 февруари 2013 г.

Пълнозърнести солени кифлички с ленено брашно


Често използвам пълнозърнесто брашно за тестени продукти.
Искам днес да кажа няколко думи за него.

Продукт с надпис „пълнозърнест” означава, че е направен от цялото зърно заедно с обвивките му. Но не се заблуждавайте от цвета на някои продукти, наречени „пълнозърнести“ - много производители слагат карамел или други оцветители, за да се постигне естественият кафеникав цвят.
Ще разберете дали брашното наистина е пълнозърнесто когато го пресеете.Ако в ситото останат едри частици , подобни на трици, то, то е наистина пълнозърнесто.Ако цялото количество премине през него, то значи е само оцветено.
Често прочитам в няки рецепти за пълнозърнести продукти "пресейте брашното" и се чудя как става това?
Може би има специални сита за подобен тип брашна и аз не зная за тях :)

Като част от здравословната и балансирана диета фибрите спомагат за намаляване на опасността от развитието на различни заболявания - сърдечни болести, диабет, запек. Те преминават през храносмилателния тракт и не само не пречат на храната, но дори напротив - съдействат за по-лесното й предвижване и усвояване.

За повече информация за фибрите може да прочетете и тук.
А аз така или иначе съм видяла някаква полза от употребата му, и моите кифлички днес са с добавяне на точно такова брашно.А лененото брашно, обогатява вкуса им от към полезни за организма ни мазнини.


Продукти за 12 кифлички:

300 мл.прясно обезмаслено мляко
25 г. прясна мая
1 ч л сол
щипка захар
1 ч.ч. пълнозърнесто пшеничено брашно (чаша с вместимост 300 мл.)
1 ч.ч. бяло пшеничено брашно
2 с. л. с връх ленено брашно
2 с.л. зехтин
1 белтък (жълтъка за намазване)

за плънката

2 яйца
200 гр.сирене


Начин на приготвяне:

В затопленото мляко се размива маята , солта и захарта и се добавя лененото брашно и пълнозърнестото (без да се пресява)
Получената смес се оставя на топло да ферментира около 30 мн.
След като си удвои обема , се добавя белтъка и половината мазнина.
Разбърква се добре и започваме да добавяме бялото пресято брашно докато започне да се отделя от стените на съда.Изважда се върху плот и се доумесва с останалото брашно, ако е необходимо се добавя още малко брашно.Целта е да се замеси гладко тесто, не много твърдо и да не лепне по ръцете.
С останалата мазнина намазваме затоплен съд , тестото също и се покрива със стрч фолио. Оставя за още 40 мн. да втаса.
След като тестото е готово, се разделя на 2.


Върху намазнен плод, с ръце оформяме всяка част на кръг и режем на 6 триъгълника, от които оформяме кифлички с подготвения пълнеж от сиренето и яйцата.
Подреждаме кифличките върху хартия за печене на растояние една от друга, намазваме със жълъка и по желание посипваме със семена.
Аз използвах микс от сусам.
Печем в току що пусната фурна на 180 градуса.От постепеното затопляне на фурната кифличките втасват.
Печем до готовност.






И за да не си мислите че тук Пролетта е вече дошла... днес имам малко не толкова цветни снимки :)
Странно но факт.Един ден виждам всичко цветно, а на другия не :)))
Ама то и с времето е така.Ту слънце грее, ту студ около нулата. Даже вчера и сняг се опита да вали:)


Да си хапнем кифличките и да тръгнем на разходка беше най-добрата идея за днес:)










И за награда че днес момчето беше много послушно, седнахме на чашка кафенце :)))



Наздраве и да ви е сладко !
И кой е казал че не можеш да си стигнеш нослето с език?

34 коментара:

  1. И аз често използвам пълнозърнесто брашно и винаги съм се чудела как някой го пресява. Аз никога не го правя.
    Кифличките са много апетитни, Дани!
    И как да не са цветни снимките? На мен ми изглеждат много цветни.
    Много чаровна компания си имаш за разходка :))
    Поздрави и пожелания за успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами то си е за чудене да ти кажа Ели!И аз все се питам как може да се пресее брашно с фибри ?
      Ако някой наистина го прави, нека сподели и ние да знаем:)))

      Изтриване
  2. Дани, чудесни снимки, които ми сгряха душата!
    И компанията ти е толкова чаровна...
    Кифличките са апетитни и много здравословни!
    Поздрави и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
  3. Кифличките са страхотни, но много ми хареса малкия сладур! Невероятни снимки, Дани! Спорна нова седмица ти пожелавам! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, Дани, Ева,
      Благодаря ви мили!
      Поздрави и от мен и слънчево настроение!

      Изтриване
  4. Ох , последната снимка може да ти стопи сърцето :) , не ми се сърди ,Дани ама кифлите са си кифли :)) ,обаче Роки е главния герой тук :* ! Да му изям нослето аз на него :)) !
    Чудесни снимки , винаги е така един път света е цветен ,друг път сив , а най- хубаво би било да е само розов :) !
    Аз ти изпращам силна слънчева прегръдка (тук сутринта е едно слънце - като лятно:) и ти пожелавам цветна розова седмица , мила !

    ОтговорИзтриване
  5. Вярно е Ив, не се сърдя изобщо да знаеш!
    Ами така е да му се не види…кифлата си е кифла:)
    А Роки е главен герой по всяко време, само дето не успявам да хвана с обектива всичките му щуротии:)Вчера направо ми беше щастлива случайност!Изненадах се от попадението и голям смях падна у дома:)))
    Той просто е непредвидим по всяко време:)
    И аз ти пожелавам слънце и усмивки и днес и утре и всеки ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасни и апетитни кифлички Дани.Днес и двете сме на пълнозърнеста вълна.:)
    Снимките са чудесни много красиви,особено на малкият чаровник Роки.Много е сладък и фотогеничен.Поздрави Дани и много много слънчево настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Видях ги твоите пълнозърнести хлебчета и много ми харесаха Таня:)
      Аз така и до сега не съм разбрала че живеем в една и съща държава :), но вече ще знам!
      Поздрав с усмивка!

      Изтриване
  7. Ужасно ви завиждам за времето, Дани! :( Тук една гняс, едни облаци и дъждове.. някаква супер депресивна обстановка. Искам и аз да се разходя сред палмите и да помириша морето...
    Супер са кифличките. Аз щях да си взема една-две и за самата разходка :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еее…не завиждай де, че започна да се разваля и тук времето:))) и при вас ще дойде Слънцето:)
      Виж, за разходка да си пъхнеш кифличка в чантата става:)удобни са за подобна цел:)

      Изтриване
  8. Ама да го разцелувам това фъстъче сладко!!! Как ме развесели! Взимам кифличка и тръгвам с вас на разходка, аз ще слушкам, обещавам!:) Прегръщам те и ти благодаря за красивите снимки и положителният заряд!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз те прегръщам Кате:)приятна ще ни е компанията ти мила! А и Роки много ще ти се радва:)

      Изтриване
  9. Гоголина, като ви гледам късите гащета, не сте за жалене;) И с тези кифлички още по-малко;) За рошавият бонбон, само сладки приказки мога да наприказвам;) Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :))))…ааа…те тези с късите гащета не са тукашни Мъхче :)))от Скандинавските страни ще да са:)))
      Нашите са с палтенца все още и все се оплакват че им е много студено:)

      Изтриване
  10. Слънчо, много симпатични кифлички! Ползвам пълнозърнесто брашно, но само аз си ям нещата с него, останалите искат бели, пухкави къдели :)
    И за какъв сняг иде реч по-горе? Я, какво слънце си имате и какви цветя са нацъфтели! Разкош! Прекрасни снимки, слънчеви, зареждащи с много настроение! Особено последната! :))) Голям сладур!
    Поздрави сърдечни и прегръдка голяма от мен!

    ОтговорИзтриване
  11. Вярно е Ирме, че не на всеки допада вкуса на пълнозърнестото брашно, но у дома си им харесва и като направя с бяло все ме питат дали има вътре семена:)Въпрос на нагласа на вкуса е:))

    Ами обърна го дъжда на сняг за десетина двадесет минутки да ти кажа, само да му се изкефят тукашните,
    че те сняг могат да видят само до Андора ако отидат:))) Студеничко си е... но бързо ще се стопли:)
    Голяма прегръдка и от мен мила!

    ОтговорИзтриване
  12. Ох, какви сладурести снимки! Кифличките са невероятни, но с тази фотосесия на малкото пухче, погледът ми веднага се насочва към него! Много слънчев пост, като авторката му! Сърдечни поздрави, Дани! :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много си мила Дани:) Сърдечен поздрав и от мен!

      Изтриване
  13. Дани, благодаря за чудесната разходка! И за снимките с малкия слядур- наистина е много забавен!
    Кифличките несъмнено са много вкусни!

    ОтговорИзтриване
  14. Забравих, много ми харесва новата визия на блога ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря Бети!
      Удоволствието е мое , че ви е приятно при мен:)))

      Изтриване
  15. Кое по-напред да коментирам!
    Кифличките отиват за направа, докато имам още ленено брашно, че редовно го ползвам за хлебчетата! Невероятни са!
    Наслаждавам се на разходката с прекрасните ти снимки!
    А снимките с любимия ми пухчо вече си качвам в папка! Гледам си го с удоволствие и много ме разтоварва! Припомня ми моя Чоки, когото не мога да прежаля, само че е бял! И си права - нослето се достига с езиче, пък при толкова вкусни неща не може да не се оближеш!
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много неща трудно прежалваме Тили :(, но това е живота! Веднъж ни усмихва , друг път ни разпраква, но стига да желаем, може да се утешим с нещо приятно , за да не страдаме.
      Това животинче прави живота ни по лек и усмихнат , както то си знае, и за мен е удоволствие че с неговото присъствие в публикациите си , предизвиквам усмивки и на вашите лица:)
      Сърдечна прегръдка и от нас !

      Изтриване
  16. Данче,снимката на гълъба е уникална,сякаш специално ти позира!
    И твоя малък приятел е голям сладур!
    Дано и при нас скоро стане за разходки!
    А кифличките са страхотни,много ми харесват!
    Сърдечен поздрав с усмивка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Забравих да кажа,че сандъчето е уникално!

      Изтриване
    2. Ами…позира :))) Никой не иска да ми позира Роси! Щракам си на воля и ако случайно нещо съм уцелила го показвам, ако ли не… отива в коша :)

      Не те разбрах за кое сандъче става въпрос мила? Ако е това при лодките, това е шкаф в който има устройство за изтегляне на лодките от водата:)
      Хубав и усмихнат ден ти желая!

      Изтриване
  17. Направо ми замириса на кифлички!Снимката с облизването е уникална!

    ОтговорИзтриване
  18. Дани,всичко при тебво,като започна от сладура-ама много е готин,пу пу.И красви снимки-абе,чудесно си е времето.Хубав ден и целувки на пухчо по нослето сладко....

    ОтговорИзтриване
  19. Дани, ползвам пълнозърнести брашна,много ни допада вкусът!
    Кифлички още не съм правила с тях.
    Твоите изглеждат чудесно!Имам ленено брашно и ще ги пробвам.
    Приятна беше и споделената разходка в прекрасни снимки!
    Последния кадър и коментара са ми фаворит! :)
    Поздрави и слънчево настроение!

    ОтговорИзтриване
  20. Честита Баба Марта! С пожелания за здраве и много усмивки!:) и Пролетно настроение през цялата година!

    ОтговорИзтриване
  21. Изпробвах рецептата, много е добра! Благодаря. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет Галя и добре дошла с коментар в блогчето ми! Радвам се че споделихте за резултата от изпробваната рецепта и Ви благодаря!

      Изтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.