вторник, 16 април 2013 г.

Испанска тортия с картофи "Tortilla española de patatas"


Заговори ли се за испанска кухня, всички се сещаме за паеля , за гаспачо и за тортия.
Писах за паелята и за гаспачо … дойде ред и за тортия :) Какво е това и яде ли се ? :)
Ако обичате катрофени кюфтенца …. те ... това е долу горе вкусът … а вида и е един дебел омлет с картофи.
Мога да ви заявя съвсем отговорно , че кюфтенцето е по лесния вариaнт , за тортията трябва малко повече кулинарен усет и умения за да не ви се наложи после да ядете полу- сурови картофи или да ви мирише кухнята 2 дни най-малко  на изгорени яйца :)


Но пък приготвена сполучливо ще се насладите на чудесен вкус . Може да се хапва самостоятелно със салатка или за гарнитура на някакво месце.Може и да се приготви с добавка на някаква наденичка . 
Моят вариянт днес е базовият , ще отделя  внимание и на другите видове друг път. И като казах други видове ... се сетих че освен с картофи , тортия се прави и от други зеленчуци  :) Така както аз направих ето тази :)
Но тъй като сега сме на картофена вълна да кажа как направих тази с картофките.


За 4 порции ни трябват : тиган с незалепващо покритие 28 см
1 кг картофи
1 глава лук
2 скилидки чесън
4-5 с л зехтин
6 яйца
сол , черен пипер , магданоз

и ако обичате чубрица , мога да ви посаветвам да овкусите и с малко чубрица , нищо че испанците нямат тази подправка.
Моята тортия с чубрица много им се хареса :)

1. Обелвате лука , чесъна и картофите.Нарязвате ги. Чесънчето на ситничко.
Лука на полумесеци а картофите като за мусака но гледайте колкото се може на по ситничко.Това ще помогне за по сполучливото им задушаване (пържене ).


2. Слагате повечкото зехтин в тиган с незалепващо покритие и загрявате.Слагате лука , чесъна и картофите и пържите с непрекъснато разбъркване до пълното им омекване. Ще разберете дали са готови като хванете парченце и го стиснете между пръстите си.Трябва с лекота да се смачква.Когато се уверите че картофките са готови , посолявате и добавяте подправките.
3. Разбивате яйцата в достатъчно дълбок съд и прибавяте картофената смес.Разбърквате до пълна хомогенност.



4. Тигана се почиства и намазнява . Загрява се добре и се изсипва сместа.Заравнява се с решетъчна лъжица отгоре и от страни и се пече така 5 мн. без да се разбърква.
5. Плъзва се тортията внимателно в голяма чиния и с помоща на друга такава се обръща от другата страна.Внимателно се връща в тигана който отново е загрят и намазнен.Пече се още 5 мн. и от другата страна.



Така приготвената тортия се сервира топла с прясна салатка , но да знаете че е еднакво вкусна и студена:)
Да ви е сладко и успех с приготвянето!




Не ми остана магданозче за презентирането и използвах листенца от градински чай.В тортията не съм слагала от тази подправка :)


Това беше за днес от мен*
Хубав и слънчев ден на всеки който случайно или нарочно е минал от тук :)

21 коментара:

  1. Страхотна тортия,много красиви снимки!
    При теб е вкусно ,слънчево и красиво!
    Фаворит ми стана последната снимката,благодаря за настроението!
    Поздрави и приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Невероятни снимки, пролетно настроение и вкусна храна, Дани! Прииска ми се да опитам и сигурна съм, че ще ми хареса много. Прегръдки с пожелания за прекрасен ден! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Не съм правила тортия, а все се каня. Сега и тази рецепта прибавям към предишната, дано ѝ дойде скоро ред.
    А снимките - слънчево ястие със слънчеви цветя, чудни са!
    Дани, пренесе толкова слънчево настроение в този дъждовен тук ден! Благодаря ти!
    Поздрави и приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Изглежда прекрасно! Непременно ще я пробвам!

    ОтговорИзтриване
  5. Много примамлива рецепта и невероятни снимки!
    Прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Както винаги тук се е огледало слънцето,Дани!
    Чудесни кадри,зареждащи с апетит и настроение!
    Много отдавна не съм правила това ястие,чудесно ми припомни,а и твоят начин е по-различен,благодаря за споделената рецепта!Чубричката е много уместна и за моя вкус!
    Поздрави и хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, Ева , Албена , Траяна , Здравче , Роси
      Благодаря ви момичета , радвам се че тортията ви е харесала…. и ние много си я харесваме :)

      Изтриване
  7. Да бе, първо да ни е сладко ,после успех с приготвянето :) ...че аз направо се стреснах и май ще си остана само с гледането на твоята чудесна тортиля ! Ей, тез обръщания са ми много трудни ! Дани , много е апетитна ,а и аз обичам чубрица в картофите , ама ако я забъркам със сигурност няма да е фотогенична за снимки :) ! А твоите са прекрасни !
    Приеми една голяма ,голяма прегръдка и добре дошла отново в кухнята :* :) !
    Чаоооо ! Хубав следобед !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив , ама верно ли те стреснах ? Не се плаши с обръщането, лесно става , на мен по ми е стресиращо висенето пред котлона и това да не останат сурови картофките , другото е фасулска работа :) и непременно и сложи чубрица , страшно вкусно нещо е и аз зная че ще се справиш с приготвянето даже и по добре от мен :)

      Изтриване
  8. Дани, много слънце и пролетно настроение има при теб!
    И тортията е чудесна!
    Прегръдка и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  9. Минаването тук хич не е случайно, а е нарочно - я каква интересна рецепта!
    Обичам картофените кюфтета, значи и тази тортия ще ми допадне!
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. Съвсем умишлено наминавам при теб. И как да е иначе - и вкусотиите, и снимките са чудесни. А за това ястие - все съм му се чудела и канела, но не успявах да се настроя за него. И ето че го виждам прекрасно изпълнено при теб. Благодаря, че сподели, Дани!
    Сърдечни поздрави!
    И... толкова е пролетна и слънчева последната снимка...

    ОтговорИзтриване
  11. Мога да карам само на картофи и макарони, дано намеря местенце, където да сервират тази вкусотия :) Ей, последната снимка ме разби!

    ОтговорИзтриване
  12. Приказно! Дани, прекрасни снимки и вкусно предложение! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Ще си я приготвя, със сигурност! Страхотна презентация, мила! Снимките ти греят, а и няма как слънчева Испания си е такава! Изглежда ми много вкусна тази тортия, подправката ти е толкова свежа, която си използвала за декорацията. В стаята ли я гледаш или навън? А последната снимка наистина е много красива! Поздрави и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Минах нарочно-няма,няма и изчезнеш от миста листа с блоговете.Тук както винаги е много цветно,свежо-абе красота....

    ОтговорИзтриване
  15. Много пролетно настроение донесе с тази тортия, Гоголина. И всички снимки греят!!!!
    Хубав четвъртк ти желая!

    ОтговорИзтриване
  16. Дани , Тили , Гергана , Роузи , Дани , Кате , Живе , Марта
    Как ме радвате само с коментарите си :) Благодаря ви!
    Кате , градинският чай си го отглеждам на терасата мила …и зиме и лете , многогодишно храстче е.


    Благодаря на всички за това че наминахте през блогчето ми и за отделеното време !
    Сърдечни поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  17. Дани, дали защото си майсторка или защото с в слънчева Испания, или защото блогът ти носи двойно слънчево име, но всички снимки са греещи , стоплящи и много уютни!
    Ще опитам някой ден тази тортия!
    Много усмивки през уикенда!

    ОтговорИзтриване
  18. Със сигурност е от Слънцето Бети :))) Как ме усмихна само:)
    Силно те прегръщам :)

    ОтговорИзтриване
  19. Възхитително предложение, Дани-
    рецепта, изпълнение, снимки - впечатляващи....
    Благодаря за удоволствието,
    сърдечни поздрави, усмивки и пролетно настроение, Диана

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.