четвъртък, 22 май 2014 г.

Кекс с прясно мляко и боровинки


Добре дошло вдъхновение :)
Привет на всички мои почитатели!

Оправдавам си се аз с липса на вдъхновение, ама не стоят точно така нещата. Друга си беше причината за моето отсъствие ... ама хайде да не задълбавам темата :) Обаче си заслужаваше жертвата и беше от онези причини, които те правят щастлива :) 
Е ... после имаше дни на адаптация ... на релакс ... малко мързел, но важното е че всички сме живи, здрави и щастливи :) А ... мисля си ... вярвам ... че ни очакват и по-щастливи дни! 



И в един такъв следобеден релакс ... стоя си аз на терасата ...,слушам крясъка на гларусите и  шума на вълните ... пия си кафенцетооо :) и хоп ... вдъхновението ме връхлита на мига :) 
Прияде ми се кекс ... ама от онзи ... който правеше чинка ми когато идваше на село на гости на баба ми в далеееечното мое детство. Много вкусен беше да му се не види :) Нямаше друг като него :) ... 
лично направен от чинка и идващ от големия град в малкото селце :) Ароматен и мекичък като дунапрен. Тя беше страхотен кулинар, а чичо ми ... най-добрият чичо на Земята!
Чаках ги с голямо нетърпение и детско любопитство, знаех че ще бъде приключение тяхното гостуване. Разходки из гората, събиране на диви плодове и цветя и разкази за далечни и непознати за мен страни 
( чичо пътуваше с кораби по света), направо попадах като в приказка от неговите разкази.
Сега и двамата не са вече сред нас, но спомена за тях винаги ме усмихва и съм щастлива от факта че са били част от моя живот.



Та, когато поотраснах малко и започнах да се изявявам с моите кулинарни творения, попитах чинка за рецептата на невероятният кекс ... а тя ми казва, че кекс се прави с яйца, захар и мляко, но, за да е мек и пухкав и на другия ден ... млякото да е прясно а не квасено. 
От там на сетне ... импровизации и усет за гъстота и техника при печенето.
Тааа ....
нищо особено не чакайте днес от мен :) кекс ще правя мили мои :)
Кексът на чинка но с боровинки :) 
Мислех да пусна една публикация как се готви заек по ловджииски, но и това ще направя един ден ... днес ще се подсладим след дългото ми отсъствие със ...



Кекс с прясно мляко и боровинки

Продукти:

4 яйца
200 гр. захар
60 мл. зехтин
1 с.л. настъргана лимонова кора
2 с.л. лимонов сок
1 ванилия
1 ч.л. сол
2 ч.л. бакпулвер
350 гр. брашно
180 мл. прясно мляко


80 гр. едро счукани орехи
120 гр. боровинки

Начин на приготвяне:

Разбиват се яйцата със захарта с миксер до побеляване.
Добавя се мазнината, лимоновата кора и лимоновия сок.
Брашното се пресява с бакпулвера и солта и също се прибавя.
Тестото става гъсто и лепкаво, бърка се на бавни обороти и следва добавянето на прясното мляко, на части, до получаване на кексовата гъстота.
Накрая се добавят половината орехи и се разбърква със шпатула.
В намазана с масло и посипана с брашно кексова форма слагаме една трета от сместа.
Посипваме половината боровинки измити и оваляни в брашно.
Върху тях се слага още от кексовата смес и отново останалите боровинки.
Завършва се отново с кексовата каша и посипваме останалите орехи и лъжица две кристална захар.
Печем в загрята на 180 градуса фурна на най-ниско ниво на решетката до приятен загар.

Това беше кексът на моето детство ... пропит от спомени като в приказка :)
Орехите и боровинките добавих за разкош :)


Продуктите изтеглих за ваше улеснение и мое следващо вдъхновение :)



Изпихте ли си кафенцето в моята компания вече? А сега грабвайте миксера и включвайте фурната че кафенцето си пасва чудесно с кекс :)
А от мен и Роки ... хубав и усмихнат ден ... и цветен да е :)



32 коментара:

  1. Дани :) Всеки от нас си има любим кекс от детството, сигурна съм, който остава в съзнанието :) Твоят е прекрасен! Ще го направя в събота, моите момчета умират за уханен кекс, ще ги зарадвам! :)
    Желая ти прекрасен четвъртък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма да съжаляваш Миме ако го направиш :)
      Не искам да го хваля ... ама беше страхотен и още топъл и на другият ден ... мекичък като дунапрен :)
      Прекрасен ден и от мен!

      Изтриване
  2. Ехе, Дани, спомних си и аз как чаках леля да дойде и нещо сладичко да донесе :)) Вдъхновението е свършило чудесна работа - кексът изглежда разкошно! Усмихна ме този сладур Роки :) - как само помирисва цветенцата. Поздрави, прегръдки и пожелание за усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Харесвам хората,които не забравят миналото и събират в душевните си чекмедженца спомени,които прелистват ли прелистват...Този тип хора успяват да оставят частица от себе си и у другите....,а аз не че съм самовлюбена,но смятам че трябва да се оставя следа от съществуванието ни,иначе е безсмислие:)))))....Та,Дани кексът е повече от прекрасен!Снимките,които си сътворила ,носят слънцето и аромата....,а Роки...,тази поетична душичка ....да го цункаш по сладкото-мокро носле:)))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е Миленка ... и нека душевните ни чекмедженца преливат от мили спомени за тези които не са вече между нас.
      Безмислен ще е животът ми, ако един ден никой не си спомни за моето съществуване ... колко си права да знаеш!
      А кексът наистина беше прекрасен и Роки е невероятен, толкова много усмивки ни подарява всеки Божи ден :)

      Изтриване
  4. Дани, един такъв кейк винаги може да ме вдъхнови, толкова е хубав, обичам тези хубави кейкове от детството, а твоят е велик, а за снимките те са великолепни както винаги.Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Павлинка! Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  5. Чакането си заслужаваше. :) Неустоим кекс, усещам мекота му вътрешност и аромата на боворинки! Прегръдка, Дани!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ммм ... да :) Не можахме да му устоим на кекса Дани :) Бяхме безмилостни :)
      И аз те прегръщам!

      Изтриване
  6. Добре дошла и ти :)...време ти беше да се появиш, а и само как пристигаш ...на бял кон и развяла вкусна и красива рецепта, снимки и прекрасни детски спомени!
    Прегръдка, Дани и давай заека по ловджийски, не се помотвай много :*! Чао!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах ти Ив ... много ми липсваше да знаеш! Закачливите ти коментари и усмивката ми след нашето виртуално общуване :)
      Ще ти го дам заека по ловджийски, дано не се замотам много :)
      Прегръщам те Слънце :)

      Изтриване
  7. Радвам се да те видя във вихър, Дани! Почивката е хубаво нещо r определено помага за вдъхновението :) И спомените също ...
    Чудесен е този кекс, особено както го описваш! Ще го опитам, може парченце, нали?
    Поздрави и до скоро!

    ОтговорИзтриване
  8. Добре завърнала се, Дани! Много малко хора могат да направят такъв кекс, така че не го наричай "нищо особено" :)) Много обичам рецепти със сантимент! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Няма да крия, че ми липсваше, Дани! Добре завърнала се с този невероятен кекс! Ще си взема едно парче и ще му насладя на мига. Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Кое да гледам по-напред - кекса или Роки?! :)
    Дани, вълшебен е този кекс! Хубав спомен си запазила и е хубаво че го предаваш.
    Снимките ти са невероятни!
    Гуш на теб и Роки!

    ОтговорИзтриване
  11. Дани, ама как нищо особено, то този кекс е уникален, представям си аромата му, а снимките са убийствени. Хубав ден ти желая и на теб!

    ОтговорИзтриване
  12. Аха, то така и мен вдъхновението ме връхлита, моренце, гларуси, вълнички...:) Купичката ти с боровинки е приказка, Роки е едно голямо Бонбонче, снимките ти са вълшебни, а кекса е разкош! Удоволствие е да пия кафето си във вашата компания и ти благодаря за вдъхновението, с което вдъхнови и мен:)! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  13. С голямо удоволствие бих си взела парченце, че и две! Радвам се, че звучиш ведро и всичко, което се е случило е за добро! Прекрасни снимки и атмосфера! Виждам малкия приятел, че е почитател на цветята!
    Специални поздрави за Роки и за теб прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  14. Разкошен и ароматен:) Хубав уикенд и по-честичко вдъхновения!

    ОтговорИзтриване
  15. Вдъхновението ти е било много силно,Дани, като гледам резултата!Страхотен е кекса,пухкав,сочен,с ядки и плодове -истинска наслада!Пожелавам ти чудесни пролетни дни с много настроение!

    ОтговорИзтриване
  16. Така е...понякога малка почивка и после идва вълна от вдъхновение с някаква огромна сила и създаваш тазива красоти! Дани, прекрасен кекс, прекрасни снимки и мила и сърдечна история. А Роки е такова сладурче, че няма как да не се усмихна след тази публикация! :)
    Прегръдки и усмихнати почивни дни! :)

    ОтговорИзтриване
  17. Сърдечно ви благодаря момичета, за всеки един коментар оставен под публикацията ми!
    Много сте мили :)
    Кексът наистина е чудесен!
    Хубава и ползотворна седмица!

    ОтговорИзтриване
  18. Днес сме загубили повечето вкусове от детството си и така ни напомняш, трябва да ги съхраним и предадем нататък, че отдавна не съм правила любимия ни кекс - този на майка ми, че вече не мога да хапна от "онези" мекички или милинки... и други такива. Благодарение на хора като тебе няма да ги забравим и затрием :)

    ОтговорИзтриване
  19. Добре дошло вдъхновение ... Разкошен кекс -
    колоритен и красив, много апетитен, ароматен и стоплящ душата!
    Поздрави, хубава и усмихната нова седмица.

    ОтговорИзтриване
  20. Ми какво да кажа- един обикновен кекс понякога е много повече от триста изтънчени десерта. особено , ако е споделен с добра компания. Ти си я имаш-подскача там на снимките;)
    Хубав ден, Гоголина!

    ОтговорИзтриване
  21. Наистина обикновен кекс, но много хубав. Ще ми стане постоянна рецепта!!! Като че би могло съвсем малко да се намали количеството на брашното. Не съм слагала плодове и орехи, но разбих отделно белтъците и ги добавих към сместа и сложих цяло пак.бакпулвер. qna

    ОтговорИзтриване
  22. Привет Яна! Благодаря ти че сподели!
    Ами аз още в началото на публикацията си писах че всичко е въпрос на импровизации, усет за гъстота и техника при печенето.
    Явно ти всичко това го умееш и си се справила блестящо.
    А брашното ти е дошло в повече, понеже белтъците са бити отделно и предполагам си ги прибавила последни към кексовата смес. Само жълтъците са били недостатъчни като количество за толкова брашно.
    Когато яйцата са цели и разбивани заедно с белтъка и жълтъка ... брашното е достатъчно. А на края разреждам вече гъстата кексова каша само с прясното мляко.
    Импровизирай и използвай усета си, явно е че ти е в полза!
    Хубав и успешен ден :)

    ОтговорИзтриване
  23. Привет, Гоголина!
    Не знам дали сме се срещали по готварските форуми - няма да се учудя, ако се окаже, че някоя позната любителка на готвенето се крие зад този никнейм :)
    Ама много ми се прияде нещо сладко и от клик на клик, попаднах на твоя кекс. Така обичам боровинки! Сега им е сезона, трябва да навия групата ни любители планинари да отидем да оберем някоя полянка. А след това ще им се насладя под формата на твоя кекс :)
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  24. a dali moje prez zimniq sezon da se izpolzvat borovinki ot sladko?! Dali efekta shte e sashtiqt ?!

    ОтговорИзтриване
  25. Със сладко от боровинки не съм пробвала, но ако в него има цели плодчета и не е много рядко, мисля че би се получил почти подобен ефект. Аз си замразявам във фризера още през сезона пресни плодове и така и през зимата си имам боровинки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Blagodarq,shte probvam dano se polu4i pone priblizitelen efekt

      Изтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.