петък, 15 април 2016 г.

Козуначени кифли


Най-обикновени козуначени кифли с пълнеж- конфитюр от ягоди 😃 
Дълго се колебаех дали да ги споделя, че интернет е пълен с рецепти за кифли, и на края се реших 😉 ... да уважа труда си ... и, че все пак съм ги заснела 😃 и да не затрия снимките които съм направила. Пък никога не знае човек, на кого ще му потрябва рецепта за кифли и поглеж … моите му харесат повече от останалите 😉  а и празници наближават … Великденски - може ли без козунаци и кифли?
Зная че пиша много рядко в блога си, по-рядко влизам и чета рецепти също. Май съм се пренаситила … лош момент от блогърството ми вероятно, който ще премине … искрено се надявам на това 😃 И фотоапарата взимам в ръце много рядко … но взема ли го, презареждам батериите на емоциите си. И когато там някъде из папките ми залежава снимков материал, като че ли ми се активира гъдела за публикация и споделяне.


Та … първо ще благодаря на половинката си ❤️ , заради когото правенето на кифлите стана възможно и с чието любезно съдействие бяха пренесени до синора на една крайпътна нива 😉 само и защото моя милост така си беше наумила да ги снима … в кошница и на полянка 😃 …


ами така си ги видях в кошничката, още докато чаках да се изпекат 😉 ... а може би за да избягам от каменния град дори за няколко часа … да чуя песента на птиците, да се докосна до свежестта на Пролетта.
Полянка не намерихме в бързината, че беше късен следобед, и Слънцето бързаше да залязва, но и тази нива свърши до някъде замисъла ми. Рецептата за тестото беше вече изпробвана с годините ( мнооого, много козуначена и сполучлива) и друга изобщо не погледнах … и ето я сега превъплътена в кифли. Броя им е … толкова, колкото големи решите да си ги направите … и надявам се че знаете как се завиват кифли, щото точно това не ми се обяснява в момента 😃
В последно време си задавам и въпроса - кое е това нещо, което ме вълнува в повече - рецептите или емоцията от снимането на сготвеното?
… взема ли фотоапарата в ръце, забравям и за тревоги и за проблеми … попадам в един по друг свят … различен и по-цветен, по-чист и по-добър от реалността … там сред природата дори забравям коя съм 😃 






Много се разприказвах … давам рецептата на бързо и показвам снимките си … после изчезвам … и така … не знам до кога???





Продукти за тестото:


500 гр брашно
21 гр прясна мая
150 мл топло прясно мляко
100 гр краве масло 
90 гр захар
1 ч.л. ванилов екстракт
7 жълтъка
1 белтък
2 щипки сол
настъргана кора от био лимон

Допълнително:

конфитюр от ягоди

За глазиране:


1 жълтък + 1 с.л. сметана за намазване
сусам
Важно правило  всички продукти да са със стайна температура.
В купа пресейте брашното, прибавете щипка сол, направете кладенче в средата.
Разтворете маята, 1 с.л. захар и 2-3 с.л. брашно в половината прясно мляко.
Покрийте с кърпа и оставете на топло да втаса 10-15 минути.
Разбийте с миксер жълтъците и захарта до образуване на светъл крем - около 10 минути.
Към белтъка прибавете щипка сол и разбийте на твърд сняг.
Разтопете кравето масло, 2/3 от него прибавете към останалото прясно мляко.
В кладенчето изсипете втасалата мая, жълтъците, белтъка, млечно-маслената смес, ванилията, лимоновата кора и замесете тесто.
Като потапяте ръцете си в останалото краве масло, месете  тестото върху работния плот още 10-15 минути.
По този начин трябва да поеме цялата останала мазнина.
Оформете тестото на топка, поставете го в намазана с мазнина купа.
Покрийте купата с кърпа и оставете на топло да втаса до удвояване на обема.

Намажете с масло ръцете си и работната повърхност.

Разделете втасалото вече тестото на две равни части и всяка разточете в кръг който после нарязвате на триъгълници от които се оформят кифличките, като във широката им част се слага по чаена лъжичка от конфитюра и се завиват към върха. 
Нареждат се в тава застлана с хартия на разстояние една от друга, като гледаме да затиснем връхчето на триъгълника да остане от долу и при втасването кифлите да не се развият. Оставете на топло за десетина минути.

Намажете  с разбития със сметаната жълтък, поръсете със сусам.
Печете  в предварително загрята до 180 градуса фурна, на най-ниско ниво на решетката до приятен загар.
Вече охладени, се съхраняват в съд с капак, ако са останали такива разбира се 😃 




28 коментара:

  1. Обожавам кифлички, а и винаги съм ги свързвала с Великден, защото баба ми ги прави само тогава. Е, понякога и през другото време, но рядко. Те са ми любим спомен от детството и продължава да бъде традиция от настоящето.
    Рецептата ти ми изглежда сходна на бабината. Аз самата съм правила кифлички само веднъж и не бяха сладки, а кашкавалени.
    Снимките ти ми харесват! Много добро място си избрала да ги снимаш, а и така нямат нищо общо с всички останали снимки, правени вкъщи! На полянката... ех, дано и аз един ден си хапвам домашни кифли на полянка!
    Прегръдки и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Габи! Хубави почивни дни и от мен!

      Изтриване
  2. Ама прекрасни са! Друго си е да са на полянка:) Много ми се видяха жълтъците, но щом е изпитана рецепта, непременно ще пробвам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох Траянче ... и на мен ми се виждат много ... после се чудя какво да правя с белтъците :) но пробвах след тези кифли и други с по малко и вече цели яйца, и да ти кажа резултата беше друг ... по хлябно тесто и не толкова козуначено и жълто ... разликата е огромна!
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  3. Каква пролет е при теб! Много красота и страхотни кифлички!

    ОтговорИзтриване
  4. Тотално ме пренесе в страната на чудесата,Дани с тези твои приказни фотографии.....Кифличките са душички!
    Прегръдки :)!

    ОтговорИзтриване
  5. Дани, пиши по-често, защото твоите снимки ме зареждат с толкова хубаво настроение....
    Кифлите са чудесни и със сигурност ще ги опитам!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така ми се иска и на мен Дани :) ....
      Прегръдка и за теб мила!

      Изтриване
  6. С нетърпение очаквам публикациите ти! Внасят толкова радост, цвят и настроение:)А тези козуначени кифлички са толкова изкусителни, че непременно ще си ги приготвя! Прекрасни снимки:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То май и аз така рожбе ... взех сама да си ги очаквам с нетърпение :)
      Гушни малката принцеса от мен ... толкова ми се иска да ви видя!

      Изтриване
  7. Дани, чудесни снимки, вкусни кифлички и страхотно настроение!
    Снимай по-често, ето покрай снимките си била на пикник и си прекарала страхотни мигове! Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Радвам се, че ги сподели. Публикацията ти е толкова пролетна и зареждаща. А въпроса не е дали ги има в интернет, а да ги съхраниш за себе си и близките ти, Дани, нали за това са блоговете: запазваме любими рецепти, за да са ни под ръка. Прегръщам те и благодаря за тази красота!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря Катенце!
      Поздрави миличка!

      Изтриване
  9. Ама винаги получавам невероятна естетическа наслада от публикациите ти (и огладнявам, но това е страничен ефект)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха ... за страничния ефект ли дойде дума :) казваш да си дойдем на думата!
      Поздрави Рози!

      Изтриване
  10. Кифличките са прекрасни,личи си колко са меки и пухкави,а кадрите -великолепни!Дани,поздравления към половинката за съпричастността към твоите желания за снимки,страхотен кавалер е!А желанието за блога си има предел,който в един момент се достига и човек разбира,че колкото и да му е интересно,има и други занимания за свободното време,та не се кахъри,колкото-толкова,важното е да ти носи удоволствие!Хиляди прегръдки с пожелание за уютни празници на цялото семейство!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съпричастен той ... ама да видим до кога ще ме изтрае :) ... не че често му се случва да кавалерства ... но все пак?
      И аз те прегръщам Роси ... поздрави у дома!

      Изтриване
  11. Дани, само който не е надникнал тук не би харесал тези кифлички - прекрасни, особено с конфитюр от ягоди...фантазия.
    И снимките са толкова слънчеви и живи, ех, тези наши половинки - какво ли правят за нас, поздрави и на твоята!
    Ще чакам с нетърпение следващата ти поява, и аз, като теб съм се отдала сега повече на други занимания, аз пък пускам стари снимки и рецепти, от как имам нов апарат по-рядко снимам и приготвям нещо интересно:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То и с мен май така стана Весе ... не можах да му свикна на апарата, ама не се предавам ... на инат ;)
      Да ти е честит твоя и само красоти и вкусотии да снимаш!

      Изтриване
  12. Ааа, викаш..., минавам оттук, паля фитила, пък вие се оправяйте после, а? :))
    Фотоапаратът, Дани, е голяма зараза. Когато имам време, първо него търся. Но до полянка с чашки и чинийки не съм стигала- преко усилие с две бисквити в джоба;)
    Много хубави кифлички, и винаги ги показвай. Теб може и да не вдъхновяват всеки път , но винаги има кого, има кого.
    Хубаво дни и да знаеш, че понеже скоро ще ходя близо до вас, но не точно до вас, а по-надолу, ако видиш някой да ти маха от брега, аз съм :)
    прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще гледам Марте ... ще гледам и махам и аз ... ама гледай следващия път по-близичко да дойдеш :)
      Прегръщам те и аз и честит празник на цветята!

      Изтриване
  13. Христос воскресе! Дани, желая на теб и цялото ти семейство здраве и благоденствие!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Бети! Със сигурност и твоят празник е бил запомнящ се!
      Здраве и щастливи майски дни миличка!

      Изтриване
  14. Честит Великден,Дани!
    Прекрасно кифлички и още по-прекрасни снимки!

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.