събота, 22 февруари 2014 г.

Домашна точена баница с мая и плънка от яйце и сирене


Не бях планирала точно днес да се занимавам с точилки и точене, още повече че камерата на хладилникът ми е доста заредена с купешки кори за баница. Обаче едно младо девойче ме подсети че и аз мога да точа и ето на ... това се получава когато човек види че някой е направил нещо толкова вкусно :)
Наистина не отнема много време, само човек желание да има.
И понеже баничката стана чудесна, трябваше да си я запиша :) Е ... моята е с мая :) Така я правеше мама.



Необходими продукти за тестото:

500 гр. брашно
250 мл. хладка вода
9 гр. суха мая
1 ч.л. сол
1 ч.л. захар

Необходими продукти за плънката:
250 гр. сирене
3 яйца
100 мл. мазнина (половината зехтин и останалото разтопено масло)

Начин на приготвяне:

Пресявате брашното. В подходящ съд смесете 300 гр. от него заедно със солта, захарта и маята. Наливате водичката и разбърквате. Получава се меко все още тесто. Половината от останалите 200 гр. изсипвате на плота и доумесвате хлебно тесто, средно твърдо и го разделяте на 4 равни части. Оформяте на топки и посипвате с част от останалото брашно. Оставете покрито с кърпа да отпочине 15-20 мн. 


Точно време, докато си приготвите плънката, мазнината и тавичката която трябва да намажете също с мазнина.
Да не пропусна да кажа, че единият жълтък трябва да заделите за да намажете вече готовата баница.
Грабвате точилката и запрятате ръкави :)
Разточвате кори от всяка топка. Не се старайте да са толкова тънки че да четете вестник през тях :) но поне да са еднакво тънки и в средата и по краищата. След всяко навиване на листа по точилката ръсете от останалото брашно. Когато кората е прилично отъняла до поне 2 мл. дебелина, помогнете си с точилката и сложете кората върху кърпа. Изчеткайте с четка остатъка от  брашно по нея ако има такова. Намажете с мазнината и посипете от плънката, която мислено вече сте разделили на 4, за да е по равно и за четерите кори. Навийте с помощта на кърпата кората на руло и усучете, все едно изцеждате мокра дреха ... но нежно :) Навийте на охлюв и поставете в средата на тавата.


 По същият начин процедирате и с останалите 3 топки тесто. От маята те вече ще са малко понабъбнали но това да не ви притеснява. Не ги примесвайте а просто ги притеснете с длан да станат на питка и после точите с точилката. 


След като приключите с процеса точене и точилки, намажете баницата с мазнина и разбития жълтък.
Оставете 30 мн. на топличко и после печете на 180 градуса до приятен загар.
След изваждане от фурната намажете с бучка краве масло и ... добър апетит :)




Ох ... трудна задача се оказа обяснението ми  ... :) Следващият път и аз май ще трябва да запиша процеса на точене на видео като Тики :)  За себе си зная как се точи, но на някой със сигурност ще му е полезно!

31 коментара:

  1. Много вкусна баница и аз правих подобна.:)

    ОтговорИзтриване
  2. Разкошна е! От вчера ми се върти в главата една такава баничка, ама да видим дали ще ми остане време днес.
    Споко, разбирам те с обясненията :))

    Хубава неделя :)

    ОтговорИзтриване
  3. Дани, невероятна е баницата ти!
    Майсторка си на разточването!
    Грейнала е като слънце!
    Прегръдка и хубава неделя:)

    ОтговорИзтриване
  4. Разкошна ти е баничката, Дани!!! Не знаех, че може и с мая! Но пък защо не, това сигурно я прави още по-пухкава! Ще пробвам по твоя начин следващия път! Благодаря ти :) :*
    Слънчева неделя и седмица ти желая!
    П.П. Обаче не споменах за снимките ти, страшно са хубави и примамливи! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Еха, какви сте майсторки и ти, и Тики! Прекрасна баница и страхотни снимки. Отчупвам си едно парченце и ти пожелавам хубава и слънчева седмица, Дани! :))

    ОтговорИзтриване
  6. Дани, грее баничката ти, грее... :) Прекрасна се е получила, вярно е, че човек просто трябва да има желание. :)
    Прегръдки и хубав ден ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Леле, баницата изглежда убийствено апетитно! Страхотна е!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Ох, отново ме заля слънчева светлина тук! Ухае, грее, думи нямам! Сега седмицата ми ще започне прекрасно след тази гледка! Благодаря ти, Гоголина!

    ОтговорИзтриване
  9. То за обяснението разбрах аз, ама като хвана точилката се чудя накъде да я премятам:)...и аз не планирам баница,Дани, обаче след твоите снимки кажи ми как да не се опитам поне?! Само искам утре да вали, незнайно защо кагато е лошо времето ми се прави баница:).
    А твоята изглежда зашеметяващо!
    Прегръдки и хубав утрешен ден! :*

    ОтговорИзтриване
  10. И теб ли те провокира Тики! Като я гледах се засрамих, че това младо девойче меси, а аз вече само към готовите кори гледам!
    Дани, чудесно обяснение и разкошна баница си направила! Пък и снимките, с които си онагледила допринасят за възбудения апетит!
    Прегръдка и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. Впечатляващ парад на баниците...
    прекрасна баница, майсторска работа и при теб, Дани.
    Снимките, представянето и изкушението, така, както ти умееш -
    благодаря, сърдечни поздрави, успешна и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Разкошна е, Дани! Разкошна! Прегръдка с пожелания за прекрасна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Дани, от къщата на Слънцето! Чудесни снимки, ухания, вкус и красота! Дани, страхотна си! Обичам баница и тази най-много! Точила съм много, отдавна по този начин за едни питки-карталачки, май бяха....Баба даже ми е подарила софра да си точа на воля, но отдавна не съм го правила!

    ОтговорИзтриване
  14. Много, много апетитна е станала!

    ОтговорИзтриване
  15. Дани, колко уютно и вкусно е при теб, а как ми се иска и да си отчупя от тази разкошна баница. Чудесна е.

    ОтговорИзтриване
  16. Браво Дани личи си , че не си забравила как се прави , все пак ти знаеш , че си е друго ти да си направиш корите ;) Лека седмица , прегръдки Иви !!!

    ОтговорИзтриване
  17. Невероятна, невероятна, невероятна! Бурни аплодисменти и заслужени овации за твоето майсторско изпълнение! Страхотна баница! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  18. И мен това девойче ме зарази ,та направих и аз баница,но по нейната рецепта.Дани и аз като тебе правя с мая,но моите в къщи сега харесаха тази без мая.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  19. О, Дани, много, много любима баница! И такива "вкусни" снимки! Вярно, не е невъзможно сложно разточването на кори за домашна баница, но определено владееш майсторството! Отдавна, отдавна не съм правила тази вкусотия, но май сега ти пък на мен ще бъдеш вдъхновение :) Поздравления за теб, Дани, а и за девойчето, дето те е подсетило :)
    Хубав, ползотворен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  20. Благодаря ви момичета!
    Какво ти провокиране ... направо се засрамих от Тики и грабнах точилката :)
    А баница и без това щеше да има, но с купени кори ... обаче така се получи чудесно, че на такъв ден, какъвто беше задушницата, вплетох и спомена за хубавите дни когато мама беше между нас ... с аромата и вкуса на домашно точената баница.
    Благодаря ви за позитивизма с който ме заредихте!
    Прегръдки за всеки отбил се и поздравил ме :)

    ОтговорИзтриване
  21. Ммм, вкусна приказка! Вълшебна!
    Чудесна баница и прекрасни снимки, Слънчо, дояде ми се! :)
    А девойчето преди малко го навестих и от сърце му се порадвах - сладураната ще стане голям майстор на баниците, да!
    Поздрави и прегръдка от мен с пожелание за щастлив уикенд!

    ОтговорИзтриване
  22. Вече съм на толкова години а баница с мая никога не съм правила И аз ще грабна точилката и сигурна съм че ще се получи страхотна вкусотия Благодаря Ви много момичета!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Грабвайте точилката и не му мислете :) После споделете за вкусотията :)

      Изтриване
  23. Страхотно сега я пробвам и аз остана само да изпеча :)

    ОтговорИзтриване
  24. Хей ... младежи ... къде се изгубихте? Зарадвахте ме с коментара си! Да ви е вкусно!

    ОтговорИзтриване
  25. Правя е за втори път и наистина страхотно става :) Първия път не ми се получи с точенето. Сега се справих хехе :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оле ... Марина и Георги, едва сега виждам вторият ви коментар :) Големи сте ми сладури! Със всяко следващо правене ще се справяте все по-добре ... повторението е майка на знанието!
      Прегръдкииииии :)

      Изтриване
  26. 4udesna banica ve4e e pravq mnogo 4esto v momenta sahto napravix samo4e slojix malko zaparjen pras luk hte razbera kak e stanalo kato e opitam posle ina4e receptata e 4udesna slu4aino popadnax na neq minalata godina ot togava e pravq mnogo 4esto

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря че споделихте! С плънка от праз е чудесна идея! Да ви е вкусно :)

      Изтриване
  27. Здравейте! Баницата е разкошна, вече съм я пробвала! Искам да попитам, мога ли да ползвам същото тесто, а плънката да е от тиква! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  28. Привет Теди!
    Извинявам се за закъснелият отговор!
    Идеята с плънка от тиква е чудесна ... правила съм от това тесто без никаква плънка, единствено и само леко сиропирана, и само тази която съм публикувала. По логичен път, би трябвало да може и с тиква. Аз лично бих пробвала ... защо не?
    Ще споделя резултата, ако успея да намеря време :)
    Поздрави и светли празници!

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.